נמשכות ההתבטאויות החריפות של רבנים נגד גיוס חרדים לצה"ל: זקן חברי מועצת גדולי התורה של מפלגת דגל התורה, הרב מאיר צבי ברגמן, תקף בחריפות את שר הביטחון יואב גלנט. "בא טיפש אחד ושולח צווים בשביל הגיוס. דיברנו כבר כמה פעמים שמחויבים למסור את הנפש על זה", הוא אמר.
הרב מאיר צבי ברגמן על חוק הגיוס

הרב ברגמן הוסיף מדוע לצעירים חרדים אסור להתגייס לצבא: "כל אחד יודע, שאפילו יום אחד שבחור יהיה בצבא אז זה ממש שמד, כל המלחמה עכשיו זה מלחמה עבור המלך, עבור הקב"ה".
את הדברים אמר הרב ברגמן במפגש שערך עם ארגון "שובו". הוא הורה לכלל הרבנים והמחנכים שהשתתפו במפגש: "עכשיו אסור לשתף פעולה איתם", כשהוא מתכוון לצה"ל ולממשלה.
הרב ברגמן, חתנו של הרב שך, נחשב לאחד הרבנים המשפיעים על מפלגת דגל התורה והוא החבר הוותיק ביותר במועצת גדולי התורה שלה. הוא מכהן גם כראש ישיבת רשב"י בבני ברק.
1 צפייה בגלריה
מחאת חרדים בכביש 4
מחאת חרדים בכביש 4
מחאת חרדים בכביש 4
(צילום: EPA / Atef Safadi)
בשבועות האחרונים עושה צה"ל מאמץ יחד עם המוסד לביטוח לאומי לאתר צעירים חרדים בגיל גיוס שעובדים רוב היום, כדי שיהיו הראשונים להיקרא לגיוס לצבא, ולא להתחיל ממי שרוב יומם לומדים בישיבה. ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף יניב עשור, אמר אתמול בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי המטרה עד 2026 היא להביא לגיוסם של כ-10,000 צעירים חרדים.
שר הביטחון יואב גלנט התייחס לסוגיות גיוס החרדים אתמול במליאת הכנסת ואמר: "העניין שלנו הוא לא יצירת מחלוקות ושסעים בעם. זו הפעם הראשונה שצווי גיוס נשלחים לאוכלוסייה החרדית. אני מעריך שבתקופה הקרובה אנחנו נשלח אלפי צווים. אם צריך לגייס 3,000 אז לאור מצב ההיענות נפעיל את זה עם שולי ביטחון. אני מעריך שבגיוס יולי-אוגוסט נוציא כ-3,000 צווים מתוך כוונה שיגיעו המקסימום. אם יגיעו 3,000 – מצוין, ואם לא – נלמד לקראת הגיוסים הבאים. אנחנו לא מחפשים לעשות פעולות להכעיס, אנחנו מחפשים הצלחה בתהליך".