בית המשפט בברוז' גזר 15 ו-8 שנות מאסר על גבר מצ'צ'ניה ואשתו, שתכננו בקיץ שעבר לבצע פיגוע בשכונה שבה מתגוררים חרדים באנטוורפן ובמקומות נוספים במדינה. כך דווח בבלגיה.
בבלגיה דווח כי בני הזוג ונאשמים נוספים בפרשה שכרו מחסן לאחסנת נשק. הקבוצה בדקה את פעילות המשטרה, וביקרה במקומות ספציפיים שבהם תכננה לבצע פיגועים. מהחקירה עולה כי הקבוצה ביקשה לבצע פיגועים בשכונות שונות באנטוורפן, כולל השכונה החרדית, במקומות הומי אדם, בתחנת משטרה ואפילו בבניין של נאט"ו.
2 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בבלגיה
כוחות משטרה בבלגיה
כוחות משטרה בבלגיה
(צילום: AFP)
דמות המפתח, אבו בכר, קיבל את העונש הקשה ביותר – 15 שנות מאסר. אבו בכר ציין במפורש שהוא רוצה להפיץ פחד ולרצוח. הוא שלח סרטונים המראים כיצד מכינים פצצה ונשבע אמונים לדאעש.
אבו בכר גייס חברים חדשים לקבוצה, גייס כספים ודאג שדאעש ייקחו אחריות על הפיגועים לאחר מכן. במהלך המשפט קטע אבו בכר את השופט מספר פעמים. הוא הטיח בו עלבונות ולבסוף השופט נאלץ להחזירו לתאו.

דנמרק: גבר הצית מרפסת בדירה של אישה יהודייה

גם בדנמרק יש מי שמנסה לפגוע ביהודים. גבר בן 21 נעצר בגין הצתה בביתה של אישה יהודייה בקופנהגן. נגד האיש הוגש כתב אישום במסגרת חוקי הטרור בדנמרק, והעונש עשוי להיות אפילו מאסר עולם.
הגבר ועוד כמה חשודים ששמם לא פורסם הציתו רהיטים במרפסת בבית האישה ב-29 במאי. השריפה התפשטה אך כובתה על ידי כבאים. למרבה המזל איש לא נפגע.
2 צפייה בגלריה
שוטרת בקופנהגן
שוטרת בקופנהגן
שוטרת בקופנהגן
(צילום: רויטרס)
לפי צו בית משפט, לא ניתן לנקוב בשמו של החשוד או בשם הקורבן. התקרית התרחשה על רקע עלייה משמעותית בתקריות אנטישמיות בדנמרק מאז 7 באוקטובר. התקשורת הדנית דיווחה כי בדיון בבית המשפט, הכחיש האיש את האישום באמצעות סנגורו. לא נמסרו פרטים נוספים כי שאר הדיון התקיים בדלתיים סגורות.
עם זאת, התובע אנדרס לרסון חשף פרטים לאחר הדיון בתקשורת המקומית. הגבר בן ה-21 נעצר בפינלנד ולאחר מכן הוסגר לדנמרק. פיגוע ההצתה בחודש מאי אירע בנכס מגורים באמצעות נוזלים דליקים: "הוא שפך אותם פנימה דרך דלת המרפסת, הם הציתו רהיטים וזה התפשט".
שירות הביטחון והמודיעין הדני מסר בהצהרה כי החשוד היה קשור ל"נאמן לפמיליה", כנופיית מהגרים בדנמרק שהוצאה מחוץ לחוק ב-2021. "זה חמור אם אדם בדנמרק הופך יעד לטרור בגלל הרקע היהודי שלו. זה גם מדאיג שאנחנו שוב רואים קשרים לארגון טרור", אמר פין בורץ' אנדרסן, ראש סוכנות הביטחון. "מוקדם מדי להעריך אם מדובר במקרה בודד או בהתפתחות רחבה יותר של איום לטרור".
הקהילה היהודית בדנמרק מסרה בהצהרה נפרדת כי "הפיגוע מפחיד, אך גם איש לא נפצע". פרקליטו של הנאשם אמר לאחר הדיון בבית המשפט כי הגבר בן ה-21 כופר באשמה. "העירו אותו מוקדם הבוקר, הוא נלקח לבית המשפט בעיר קופנהגן והוא הואשם בטרור. האיש במעצר כדי שלא יוכל לברוח מדנמרק או להשפיע על החקירה", אמר. הנאשם יישאר במעצר עד 7 באוקטובר.