חשד לפיגוע אנטישמי בצרפת: משטרת נאנטר שליד פריז עצרה גבר בחשד לחטיפה, אונס ואיום ברצח של אישה יהודייה בז'נוויליה, פרבר של בירת צרפת.
על פי דיווחים בתקשורת הצרפתית, ביום ראשון האישה היהודייה התקשרה לאמה והודיעה לה שהיא מוחזקת בשבי בדירתו של אדם שאותו פגשה לפני שבוע. לפי מקורות במשטרה, אותו אדם גם שלח הודעות למשפחתה של האישה היהודייה. בין היתר הוא שלח מסרון לאמה, שבו נכתב: "בהצלחה, לעולם לא תמצאי את בתך, לעולם לא תראי אותה שוב, אני אזנה את בתך". הוא גם שלח הודעה דומה לחבר לשעבר של האישה, והסביר לו שהוא רוצה "לנקום את נקמת פלסטין".
1 צפייה בגלריה
אדם איים לפוצץ  עצמו בקונסוליית איראן בפריז
אדם איים לפוצץ  עצמו בקונסוליית איראן בפריז
כוח משטרתי בצרפת. ארכיון
(צילום: Benoit Tessier / רויטרס)
צעדה בפריז נגד אנטישמיות בנובמבר
(צילום: Sophia Aram)

לאחר שקיבלה את שיחת הטלפון מבתה, פנתה האם למשטרה וזו הצליחה לאתר את הדירה שבה היא הוחזקה. כוח התערבות מיוחד של משטרת נאנטר פרץ לדירה וחילץ את האישה כשהיא בריאה ושלמה.
החשוד, גבר בן 32, נעצר לחקירה. הוא חשוד בעבירות של חטיפה ואונס. על פי מקורות במשטרה, האיש נעצר בחשד שהחזיק בניגוד לרצונה את האישה ואיים עליה ברצח, תוך שימוש בסמים ואיומים ממניע דתי. החשוד הובא בפני שופט להארכת מעצר.
ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, ד"ר רחלי ברץ-ריקס, התייחסה לתקרית ואמרה: "אירוע זה הוא חלק מאירועים קשים שאירעו בשבוע החולף כנגד יהודים ברחבי העולם: שריפת בית כנסת, התעללות והשיא בניסיון שחזור מחריד של אירועי 7 באוקטובר נגד יהודייה".
ד"ר ברץ-ריקס הוסיפה: "האנטישמיות איננה תופעה חדשה, אלא מתחדשת ועולה בכל יום מחדש, מרימה את ראשה ביתר שאת בכל רחבי העולם. זו אינה בעיה יהודית, זו בעיה עולמית כנגד האנושות כולה. חובתה של כל מדינה להגן על היהודים החיים בתחומה כחלק מהיותם אזרחיה. אסור לתת לאירועים מסוג זה לערער את חוסנם וזהותם של יהודי העולם. מדינת ישראל תעמוד חזקה ואיתנה ותחבק כל יהודי אשר ירצה לבוא בשעריה".