ד"ר הומיון שמח, נציג היהודים בפרלמנט האיראני, קרא לאו"ם בעקבות חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, לנקוט "בפעולה מעשית בנוגע לפשעי המשטר הציוני". הוא אמר כי "אין הבדל בין חיילים לאזרחים עבור המשטר הציוני". והוא לא היחיד שהתבטא נגד ישראל. גם הקהילות היהודיות בערים אספהאן וטהרן ספדו לנסראללה וקראו לנקמה בישראל.
בראיון לסוכנות הידיעות ISNA, אמר ד"ר שמח: "המשטר הציוני בעזה ובלבנון הורג ופוצע מספר רב של אזרחים חפים מפשע, נשים, גברים וילדים. הוא פגע קשה בפרנסת ושלום העם ובביטחון פשוטי העם. בעזה רוב בתי המגורים נחרבו עד היסוד".
3 צפייה בגלריה
דר' הומיון שמח
דר' הומיון שמח
דר' הומיון שמח
לדבריו, "בימים האחרונים ראינו פיגועים רבים באזורים הצבאיים והאזרחיים בלבנון. המשטר הציוני תוקף בתואנה שבתי מגורים הם מקומות אחסון לנשק ואנשי צבא, דבר שהוא שקרי ולא נכון וגרם למותם של אזרחים".
הוא קרא לעולם להתערב: "ארגונים בינלאומיים והאו"ם ומדינות בעולם שותקים על ההתקפות והתוקפנות של המשטר הציוני. הם רק מוציאים הצהרות או מגנים אותו, הם אינם נוקטים בפעולה מעשית".
במקביל, הקהילות היהודיות בערים איספאן וטהרן הביעו צער ושיגרו תנחומים לתומכי חיזבאללה, לאחר חיסול חסן נסראללה. בהודעה נאמר: "נסראללה נרצח בפעולה אכזרית של המשטר הציוני". עוד נאמר בהודעה: "הקהילה היהודית של איראן, תומכת באומה האסלאמית של איראן, ושולחת תנחומים על מות הקדושים של האדם החופשי שעשה את ההיסטוריה של האומה הלבנונית".
חילוץ גופת חסן נסראללה

בסיום ההודעה המיוחסת לקהילות היהודיות בשתי הערים, נכתב: "מבצעי ההתנקשויות הללו, שביצעו את הפשעים האלה בפרברי לבנון בתמיכה גלויה של הממשל האמריקני, יקבלו את הנקמה החמורה".

בית כנסת חדש בטהרן

ביום חמישי חגגה הקהילה היהודית בטהרן, בראשות רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי, את חנוכת בית הכנסת "אברישמי" אחרי שנה וחצי של שיפוצים. המבנה הוא קומפלקס המורכב מבית כנסת עם 600 מקומות (500 לפני השיפוץ), בית מדרש מקווה לגברים ונשים, בית ספר יסודי וחטיבת ביניים ואפילו מסעדה כשרה.
3 צפייה בגלריה
הטקס בבית הכנסת
הטקס בבית הכנסת
הטקס בבית הכנסת
יהודי איראן הם הקהילה היהודית העתיקה ביותר שעוד קיימת הכום, בעלת היסטוריה שמתחילה לפני יותר מ-2,700 שנה מזמן גלות אשור. בימי האימפריה הפרסית, יהודים חיו בשטחים השייכים לאיראן המודרנית. הקהילה היהודית באיראן עברה תהפוכות רבות במהלך ההיסטוריה, אך גם תקופות של פריחה ושגשוג.
בתקופת שלטון השאה, יהודי איראן חיו יחסית בשקט וניהלו חיי קהילה פעילים. עם זאת, לאחר המהפכה האסלאמית ב-1979, חלה הידרדרות במצבם של יהודי איראן. רבים עזבו את המדינה בעקבות החשש מרדיפות דתיות ואנטישמיות, אך במהלך השנים הקהילה התייצבה והיא נהנית כיום - לדבריה - מחופש דת.
3 צפייה בגלריה
מתפללים בבית הכנסת
מתפללים בבית הכנסת
מתפללים בבית הכנסת
בחודש שעבר רבה הראשי של איראן, חגג עם תלמידיו, סיום מסכת ברכות בעיר איספאן. הרב גם מסר שיחת חיזוק לתלמידי הישיבה בראשה הוא עומד, והתלמידים הפגינו בקיאות רבה בחומר הנלמד. בטקס חגיגי הוענקו על ידי הרב גראמי בחודש שעבר תעודות סמיכה, ושחיטה, וסופרות סת"ם למספר צעירים מהקהילה היהודית באיראן, לצד מינוי רבנים חדשים, כאשר שני צעירים מהקהילה היהודית בטהרן הוסמכו לרבנים, ורב אחר נוסף הוסמך לרבנות בעיר איספאן. בנוסף, 15 תלמידי ישיבה מטהרן, איספאן ושיראז קיבלו תעודות שוחט וסופרי סת"ם.