טיל רוסי פגע זמן קצר לפני כניסת השבת בקומפלקס של בנייני מגורים בעיר דניפרו באוקראינה. כתוצאה מהפגיעה אדם אחד נהרג, 12 נפצעו וכמה מוגדרים נעדרים. ראש הנפץ, במשקל של כמה מאות ק"ג, לא התפוצץ, ומאות אנשים פונו מבתיהם באזור עד לפיצוצו המבוקר בידי חבלנים.
טיל רוסי פגע בבניין בדניפרו

הטיל ריסק ארבע קומות ונעצר בתקרת ביתה של משפחה יהודית, שלא הייתה בבית בזמן שפגיעה. במבנה שממול – שבמרבית דירותיו התנפצו הזגוגיות – מתגוררות כמה משפחות של יהודים ובהן משפחה של שליחי חב"ד. איש לא נפגע בבניין הסמוך. הטיל פגע ברחוב ויקונקומיסקה בלב העיר, באזור שבו מתגוררים יהודים, ובו נמצא גם מרכז הקהילה היהודית בעיר.
אחד משליחי חב"ד המתגוררים בבניין סמוך אמר: "שמענו פיצוץ אדיר וראינו עשן ואובך מחניקים שעלו מהבניין. מדובר בנס גדול, שכן אם ראש הנפץ היה מתפוצץ מניין ההרוגים היה מגיע לעשרות רבות. גם הגויים כאן מדברים על הנס הגדול שאירע".
2 צפייה בגלריה
הבניין שנפגע בדנייפרו
הבניין שנפגע בדנייפרו
הבניין שנפגע בדניפרו
2 צפייה בגלריה
"קרה פה נס". חומר הנפץ לא התפוצץ
"קרה פה נס". חומר הנפץ לא התפוצץ
"קרה פה נס". חומר הנפץ לא התפוצץ
במהלך השבת האחרונה הגיעו היהודים המתגוררים בבניינים הסמוכים וברחוב לברך את ברכת "הגומל" במרכז "מנורה" – המרכז היהודי של דניפרו, שנחשב למרכז היהודי הגדול בעולם. על המרכז אחראי רב העיר והשליח הראשי של חב"ד בדניפרו, הרב שמואל קמינצקי. במקביל, הקהילה היהודית בעיר פינתה את המשפחות היהודיות שביתן נפגע למקום מבטחים.
הרב מאיר סטמבלר, יו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU), שמשרדיה הראשיים נמצאים במרחק של כמה מאות מטרים ממקום פגיעת הטיל, אמר: "הלב כואב על כל אדם שנפגע במלחמה הזו, שבכל יום גובה את חייהם של צעירים אוקראינים בשדה הקרב ושל אזרחים אוקראינים חפים מפשע כתוצאה מפגיעת מל"טים וטילים. אנו שמחים שיהודי העיר יכולים להרגיש את החיבוק והגיבוי מהקהילה היהודית למרות כל האתגרים, ואנו בטוחים ומתפללים שבקרוב יגיע משיח ואיתו יגיע השלום לעולם כולו".