סרן ישראל יודקין הי"ד – כך נכתב על מצבתו של קצין צה"ל, שנפל ברצועת עזה. מדובר בפעם הראשונה שבה כיתוב של ראשי התיבות "ה' יִקום דמו" נכתב על מצבה ליד שמו של נופל, זאת בעקבות מאבק של בני משפחתו.
2 צפייה בגלריה
כיתוב הי"ד ליד שמו של סרן ישראל יודקין
כיתוב הי"ד ליד שמו של סרן ישראל יודקין
הכיתוב הי"ד על המצבה ליד שמו של סרן ישראל יודקין
בני משפחתו של סרן יודקין אמרו: "ברוך אתה ה' שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל נכתב הביטוי הי"ד על מצבת הגיבור סרן ישראל יודקין הי"ד. בזכות המאבק האותיות הי"ד יוכלו להתווסף לכלל מצבות הנופלים מקום המדינה. תודה לכל עם ישראל. תודה לכנסת ישראל. תודה לתקשורת".
במהלך החודש שעבר, במלאות 30 לנפילתו של הקצין החרדי מכפר חב"ד, נערך הטקס עם מצבה ללא כיתוב. משפחת יודקין פנתה אז לשר הביטחון יואב גלנט בבקשה שיתאפשר למשפחות הרוצות בכך להוסיף את הכיתוב "הי"ד" ליד שם החלל – גם על מצבות של קברים צבאיים.
בתחילה סירב משרד הביטחון לאפשר להוסיף את הכיתוב הי"ד למצבה ליד שם החלל, אך כאמור בעקבות המאבק הציבורי של בני המשפחה, שאליו הצטרפו גם שרים וחברי כנסת – קיבל שר הביטחון גלנט את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל בעניין הוספת הכיתוב "השם יִקום דמו".
2 צפייה בגלריה
 ישראל יודקין
 ישראל יודקין
ישראל יודקין ז"ל
הלווייתו של סרן ישראל יודקין ז"ל

המועצה הציבורית החליטה בשבוע שעבר ברוב קולות כי הביטוי "השם יִקום דמו" איננו ביטוי חריג, אלא משפט מקובל שהינו חלק מהאמונה היהודית. חברי המועצה שהשתתפו בדיון המליצו לפעול לשינוי התקנות, כך שניתן יהיה להוסיף את הכיתוב למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב, למשפחות שיבקשו זאת. המועצה המליצה בהחלטתה להוסיף גם את האפשרות לכתוב "זכרו לברכה" (ז"ל) על גבי מצבות צבאיות, למשפחות שיבקשו זאת.
ח"כ יוליה מילינובסקי (ישראל ביתנו), שהייתה בין מובילות המאבק הציבורי, כתבה: "בזכות המשפחה הלוחמת שלו, ישראל הי"ד יכול סוף-סוף לנוח בשלווה. הייתה לי הזכות לסייע להם ולמשפחות רבות שהנושא הזה חשוב להן מאוד. סרן ישראל יודקין הי"ד, נוח על משכבך בשלום".