מחאה בזויה נגד ישראל, במקום שבו נרצחו יותר ממיליון יהודים בשואה: האומן הפולני האנטי ישראלי, איגור דוברובולסקי, עמד השבוע מול מחנה ההשמדה אושוויץ-בירנקאו, כשהוא מחזיק שלט גדול, שעליו נכתב: "ישראל יצרה את מחנה המוות הגדול בהיסטוריה" ו"ישראל עושה לפלסטינים מה שהגרמנים עשו ליהודים".
1 צפייה בגלריה
המחאה של האומן הפולני מול אושוויץ
המחאה של האומן הפולני מול אושוויץ
המחאה של האומן הפולני מול אושוויץ
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
דוברובולסקי, שעל חולצתו התנוסס דגל פלסטין, אמר: "זו מחאה שקטה בפני עצמה מול מחנות הריכוז באושוויץ-בירקנאו. אני מאמין שהדבר הגדול ביותר שאדם יכול לעשות כדי לכבד את זכרם של קורבנות השואה הוא להתנגד באופן אקטיבי לפשעים כאלה בהווה או בעתיד. אחד הדברים הגרועים ביותר שאפשר לעשות למען זכרם של קורבנות השואה הוא להסתובב במחנות ריכוז לשעבר ולעצום עיניים לרצח העם הנוכחי".
פעיל זכויות האדם הפלסטיני-נוצרי, אינהב חסן, שהידהד סרטון שבו נראה האומן הפולני מול אושויץ בירקנאו - סרטון שזכה ל-1.6 מליון צפיות – תקף את האומן הפולני וכתב: "האמן הפולני איגור דוברובולסקי עומד לבדו מחוץ למחנה הריכוז אושוויץ ומפגין למען עזה. כפלסטיני - אני מזועזע מזה".
חסן הוסיף: "אנדרטאות השואה או מחנות ריכוז אינם במה לפעלולים הפוליטיים שלכם. אם אתה באמת עומד איתנו, עשה זאת מבלי לנצל את הזיכרון של אחת הטרגדיות הגדולות ביותר של האנושות. תפסיק להשתמש בדגל ובסבל שלנו כמגן לאנטישמיות שלך".
שגריר ישראל בפולין, ד"ר יעקב ליבנה, הגיב במילה אחת: "בזוי".