יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הנחה הבוקר (יום ג') את השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי ואת שר הבריאות אריאל בוסו לפעול ולסייע לאלפי חסידי ברסלב שהיו בראש השנה באומן, וכעת נמצאים בשדה תעופה ברומניה. דרעי הורה לשניים לעבוד מול כל הגורמים בישראל וברומניה כדי להבטיח את חזרתם של אלפי המתפללים באופן מיידי ובטוח. יו"ר ש"ס לא פנה לשר הפנים, שכתב לפונים אליו כי "מי שהחליט לנסוע – לקח סיכון".
בשל היעדר טיסות מאוקראינה בגלל המלחמה במדינה, הבאים לקבר רבי נחמן לציון ראש השנה טסו למדינות שכנות ומשם התקדמו קרקעית לכיוון אוקראינה. בחזרתם לגבול ולשדה התעופה נוצרו עומסים כבדים, והחסידים מדווחים על אלפים שעומדים בתור לדלפקים בשדה התעופה בבקאו שברומניה זה יממה, במהלכה חלק אף התפנו לטיפול רפואי ואחרים עומדים שם שעות ארוכות עם ילדים קטנים.
חוזרים מאומן תקועים בגבול רומניה

בלשכת השר לשירותי דת מלכיאלי אומרים כי "החל מאמש השר נמצא בקשר רציף עם גורמים במשרד החוץ וברומניה על מנת להביא לפתרון מיידי".
במקביל, בעקבות החשש לבריאותם של אלפי הישראלים שנתקעו בשדה התעופה ברומניה, שוחח הבוקר שר הבריאות בוסו עם שר החוץ ישראל כ"ץ ושרת התחבורה מירי רגב, וביקש לבחון העברת תרופות וסיוע רפואי באופן מיידי. נוסף על כך הוא ביקש לפעול להשבת קשישים, ילדים ואזרחים עם צרכים רפואיים במהרה לישראל.
אבל יש כאלה בש"ס שהפנו אצבע מאשימה לאלו שהיו באומן. אמש השיב שר הפנים משה ארבל לישראלים שנמצאים בשדה התעופה: "אנחנו במלחמה והייתה אזהרת מסע. מי שהחליט לנסוע למרות זאת, צריך לקחת בחשבון את הסיכון הכרוך. צר לי, אין לי איך לסייע".
1 צפייה בגלריה
בקור, מחוץ לשדה התעופה
בקור, מחוץ לשדה התעופה
בקור, מחוץ לשדה התעופה
שאולי, הממתין בכניסה לשדה התעופה ברומניה מאז אתמול בבוקר, אמר ל-ynet כי "בשעות הלילה יצאו שתי טיסות בלבד, העומס הגדול נותר כמעט ללא שינוי ואין די כוח אדם בנמל התעופה הרומני כדי להתמודד עם כמות גדולה כל כך של טסים".
גורם בכיר באיחוד ברסלב התייחס גם לעיכובים בגבול אוקראינה: "האוקראינים יצרו תור אלקטרוני והם מקבלים רק את מי שהזמין תור מראש. ולפעמים אין תורים פנויים לגבול למשך הרבה מאוד שעות קדימה, זה יוצר כאוס מטורף".