הרב גרשון אדלשטיין בהתייחסות למצב הביטחוני ולפיגועי הטרור

הפיגוע הקשה הערב (ג'), שבו נרצחו חמישה בני אדם, הוא המשכו של גל הטרור הרצחני שכלל גם פיגועים קטלניים בבאר שבע ובחדרה. לאחר שהטרור הגיע לבני ברק, הרב גרשון אדלשטיין – שעם לכתו של הרב חיים קניבסקי מנהיג את הציבור החרדי-ליטאי לבדו – התייחס בכאב לפיגועים ולמצב הביטחוני, וקשר בינם ובין מותו של הרב קניבסקי.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"יהודים הרוגים יש, אחד תלמיד חכם הרוג, מה זה? מה פתאום זה קרה?" אמר לתלמידיו בשיחתו הערב, "יכול להיות שמאחר שרבי חיים נפטר, חסרות זכויות לעם ישראל. צדיק אבד".
הרב אדלשטיין הסביר כי "יש גמרא שלפיה אדם חשוב זוכה להשפיע בזכויות על עם ישראל. יש דין בצדיקים, וזה מוסיף יראת שמיים לציבור. הצדיק לא מפסיד מזה, הוא זוכה; צדיקים נתפסים בעוון הדור – כדי לזכות את הדור".
2 צפייה בגלריה
הרב גרשון אדלשטיין בברית
הרב גרשון אדלשטיין בברית
הרב גרשון אדלשטיין
(צילום מסך)
לפי התפיסה החרדית, לצדיק יש זכויות ששומרות על הכלל. כאשר הצדיק איננו, מידת השמירה עלולה לפחות – ולכן כל אחד צריך להתחזק רוחנית בעצמו, כדי שהעם יזכה להגנה ולישועה.
"מה אנחנו חייבים לעשות? צריך להתחזק", הדגיש הרב. "על שלושה דברים העולם עומד: תורה, עבודה וגמילות חסדים. כל אחד, לא משנה אם הוא עוסק בפרנסה או לא עוסק, כל יהודי – יש לו חובות, וצריך לעשות מה שהוא יכול – להוסיף תורה, להוסיף יראת שמיים, מידות טובות, לעסוק בספרי המוסר".

"זמן לקרוע את שערי השמיים בתפילות"

במקביל, הרב הראשי דוד לאו קרא לציבור להתפלל ולקרוא תהילים בעקבות ההסלמה הביטחונית המדאיגה. "עם ישראל נתון בימים האחרונים תחת מתקפת טרור פרועה ורצחנית. זהו הזמן שבו עלינו לקחת את אומנות אבותינו בידינו, ולקרוע את שערי השמיים בתפילות לה' שיאמר די לצרותינו", מסר הרב לאו.
2 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
זירת הפיגוע בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
הרב הראשי לישראל אף קרא לציבור להוסיף אחרי כל תפילה את פרק קכ"א בספר תהילים, ולאחריו לומר את תפילת "אחינו כל בית ישראל". "נתפלל ונייחל לקדוש ברוך-הוא שיאמר די לצרותינו ולא נראה יותר את המראות הקשים הללו", סיכם הרב הראשי לישראל.