כשלושה שבועות לפני הילולת הענק בהר מירון, בצה"ל ממליצים לממשלה לבטל את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר.
אחרי סדרה של דיונים שנערכו בפיקוד הצפון ובפיקוד העורף בשבועות האחרונים ובהתאם להערכת מצב עדכנית, בצבא החליטו להמליץ לגורמי הממשלה לא לערוך השנה, בשום מתכונת, את ההילולה השנתית של ל"ג בעומר בשל המשך ההסלמה מול חיזבאללה.
תיעוד מירי של חיזבאללה לעבר הבסיס הסמוך בהר מירון

צבא הטרור השיעי ירה בחודשים האחרונים מאות טילים ורקטות לעבר בסיס היחידה לבקרה אווירית שבפסגת ההר, ובצבא מעריכים שהמצב לא ישתנה בחודש הקרוב. מתחם ההילולה צפוי להיות מוכרז כשטח צבאי סגור במהלך היומיים של החג, בין 25 ל-26 במאי, תחת אכיפה של המשטרה והמשטרה הצבאית.
במערכת הביטחון ייערכו לאפשרות של ניסיונות להסתנן להר, ולכן צפויים להתקיים דיונים כיצד לאכוף את האיסור – אם הדרג המדיני יקבל את המלצת צה"ל ויבטל את האירוע הענק.
בצבא גם ביטלו לפני כחודש את הילולת ציון יום הולדתו ומועד ופטירתו של משה רבנו בהר מירון מאותן סיבות. על הכוונה לבטל את הילולת הר מירון השנה פורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet לפני כשלושה חודשים.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בהתאם להערכת המצב המבצעית העדכנית, צה"ל המליץ לגורמים הרלוונטיים על ביטול אירועי הילולת הרשב"י בהר מירון, הצפויים להתקיים בין התאריכים 26-25 במאי 2024. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף".
למרות העובדה שהצבא ממליץ שלא לקיים את האירוע, נערך אתמול סיור בהר מירון, בהשתתפות מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, פרויקטור מירון יוסי דייטש, סמנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל חיים רוזנשטיין ובכירים נוספים מסגל הפיקוד.
2 צפייה בגלריה
סיור של מפכ"ל המשטרה בהר מירון
סיור של מפכ"ל המשטרה בהר מירון
הסיור של מפכ"ל המשטרה בהר מירון
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
סיור של מפכ"ל המשטרה בהר מירון
סיור של מפכ"ל המשטרה בהר מירון
(צילום: דוברות המשטרה)
בהודעת המשטרה נכתב כי "עבודת המטה והדיונים נערכים תוך הבנה, שייתכן שנוכח המצב הביטחוני לא יתאפשר לקיים את האירוע בהשתתפות המונים כבכל שנה". במהלך הביקור קיבל המפכ"ל סקירה מהמשתתפים על אודות היערכויות כלל הגורמים שמשתתפים בעבודת המטה, והאפשרויות השונות העומדות בפני מקבלי ההחלטות בהתאם לתנאים הביטחוניים והבטיחותיים הנדרשים.
בשלב זה, נמסר מהמשטרה, העבודות במתחם ההר מתמקדות בתשתיות קבע בלבד, כאלו שישמשו את ציבור המבקרים בהר בשנים הבאות. "אנחנו נערכים לכל תרחיש", אמר המפכ"ל שבתאי. "ההחלטה הסופית על אופן קיום האירוע תתקבל בימים הקרובים בידי פיקוד העורף, יחד עם גורמי הביטחון והדרג המדיני".