יהודי הותקף קשות באוקלהומה בארצות הברית על ידי אדם שקרא לעברו "יהודי מלוכלך". היהודי פונה לבית החולים כשהוא סובל מחבלות ודימום מוחי.
התקרית האנטישמית אירעה כשהריסון היפ ואישה נוספת עברו ליד חנות פיצה. אדם זר ניגש להיפ וביקש לחבוש לרגע את כובע הבוקרים שלו. "אמרתי, 'לא, זה הכובע שלי, אתה יודע, סליחה', והייתי מנומס בקשר לזה", סיפר היפ לתקשורת המקומית. לדבריו, בשלב זה האיש וחבריו הפכו תוקפניים.
1 צפייה בגלריה
הריסון היפ במהלך ריאיון לתקשורת המקומית
הריסון היפ במהלך ריאיון לתקשורת המקומית
הריסון היפ במהלך ריאיון לתקשורת המקומית
(צילום: ערוץ הטלוויזיה News on6)
"הורדתי את הכובע והכיפה והתחלתי לרוץ, ואז הוא רדף אחריי ואמר: 'אני הולך לתפוס אותך, יהודי מלוכלך'. אני נכנסתי לפאניקה בשלב הזה", סיפר היפ בראיונות לתקשורת המקומית.
הוא הוסיף שהתוקפים גנבו לו את הכובע והכיפה והטיחו את ראשו בבטון מספר פעמים. אישה נוספת שהייתה איתו ניסתה למנוע את התקיפה. "התחלתי לנסות למשוך אותו מהתוקף, אחד מהם תפס את הידיים שלי, אז לא יכולתי לעשות כלום", אמרה אמילי רודריגז.
היפ סיפר שהתוקפים השאירו אותו מדמם ברחוב. לדבריו, הזיכרון הבא שלו היה כשהתעורר בבית החולים. כעת יש לו דרך ארוכה להחלמה, לאחר שאובחן כסובל מזעזוע מוח ודימום מוחי.
"אני ממש בבלגן, אני לא יכול ללכת לעבודה, אני לא יכול לתפקד. למה? רק בגלל שאני יהודי? זה מגוחך", אמר היפ. המותקף מאמין שזהו פשע שנאה וכי הוא הותקף בגלל היותו יהודי. "מי שתקף אותי קרא לי 'יהודי מלוכלך', אז הייתי רוצה שכולם יואשמו בפשעי שנאה", אמר היפ.
שוטרים ממשטרת נורמן פגשו את היפ בבית החולים. מהמשטרה נמסר כי עד כה לא נעצרו חשודים.