חמישה מבני משפחת בללי כבר חובשים בגאווה את הכומתה האדומה של חטיבת הצנחנים, ובקרוב יצטרף אליהם הלל, שהתגייס השבוע לפלוגת ח"ץ (חרדים צנחנים) ויקבל בסיום המסלול את הכומתה שעוברת זה שלושה דורות במשפחה, מאז 1969.
בללי הצעיר סיפר כי לא הייתה לו שום התלבטות לאיזו פלוגה הוא יתגייס: "זו מורשת משפחתית. דוד של סבתא שלי שירת בצנחנים בשנת 1969, וזה המשיך עם דוד שלי דרור ואחר כך האחים הגדולים שלי דוד, שי ויוחאי, שמשמש כמ"כ בח"ץ. אני בחור דתי וח"ץ היא זו שמציעה את ההקשבה לצרכים הדתיים של החייל. זה גם חיל טוב מאוד ושם ידעתי שאני רוצה להיות. המשפחה רואה בזה משהו טוב ורציני, וכשאני ממשיך את זה – אני ממשיך את השם הטוב של המשפחה".
1 צפייה בגלריה
הלל בללי, מגוייס טרי
הלל בללי, מגוייס טרי
הלל בללי, מגויס טרי
בללי מחכה כבר בקוצר רוח לקבל את הכומתה שעוברת זה שלושה דורות במשפחה. היא הוענקה תחילה ב-1969 לרחמים חג'בי, ששירת בגדוד 890 של הצנחנים, על ידי המפקד שלו שאול מופז, לימים הרמטכ"ל ושר הביטחון. ב-1984 קיבל אותה אחיינו דרור בללי, ששירת בגדוד 202, ובהמשך שלושת האחים הבוגרים של הלל.
"אין מספיק מילים כדי לתאר את ההתרגשות שלי לקבל את הכומתה בטקס הסיום, במיוחד אחרי שאחי יוחאי חנך אותה בעזה לפני מספר חודשים. כל המשפחה שלי מתרגשת איתי ומחכה לרגע", הוא אמר.
39 צנחנים חרדים, בהם בללי, התגייסו במחזור האחרון – מספר המתגייסים הגבוה ביותר מאז שהוקמה פלוגת ח"ץ בשנת 2016, אז נפתח המחזור הראשון עם 19 מתגייסים בלבד. "השמועה על הפלוגה עוברת מפה לאוזן בזכות היוקרה שלה והיכולת לבצע שירות משמעותי קרבי, והצלחנו לפרוץ", אומר סגן-אלוף דור מנשאוף, מג"ד בא"ח צנחנים. "ביום חמישי גייסנו מחזור נוסף, והם צפויים לעבור את המסלול אחד לאחד ללא שום הנחה וללא שום הקלה, רק עם הקלות לאורח החיים".
"כחטיבה אנחנו משקיעים המון, קלה כבחמורה, במטרה לתת למשרת החרדי את כל התנאים כדי שהוא יוכל לקיים הלכה למעשה אורח חיים חרדי ומשימות צבאיות", מסביר מנשאוף. "זה מתחיל מתשתיות מיוחדות שיש ביחידה דרך התאמת הלו"ז עם שעת לימוד תורה, ויש מעטפת שלמה של מדריכים. המלחמה העלתה את המוטיבציה לשירות בקרבי גם בחברה החרדית. צנחנים וחרדים צנחנים זה אי של מצוינות ביכולת לאפשר את התנאים האלה".