מנהיגה הרוחני של ש"ס בסכנת חיים, ובסביבתו קוראים לציבור להתפלל לרפואתו: הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, מאושפז בימים האחרונים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ובסוף השבוע חלה הידרדרות במצבו. מבית הרב נמסר כי "גדול הדור זקוק לרחמי שמיים מרובים", ובריכוזי המגזר ייערכו הערב עצרות תפילה לזכותו.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרב כהן, בן 91, פונה לבית החולים ביום שני האחרון בשל זיהום שהתפתח ברגלו, ובתחילה הזימו בסביבתו שמועות על הידרדרות ועדכנו כי מצבו טוב וכי הוא "מטופל בידי בכירי הרופאים על הצד הטוב ביותר". ביום חמישי חלה החמרה במצבו והציבור נקרא להתפלל לרפואת שלום בן תופחא מלכה, ללמוד תורה לזכותו ואף להקדים את כניסת השבת כדי "לעורר רחמי שמיים מרובים".
1 צפייה בגלריה
(צילום: יעקב כהן)
ביממה האחרונה המצב הידרדר עוד יותר, ובעקבות כך נקבעו עצרות תפילה ברחבי הארץ. בין השאר יתאספו רבנים בכירים בבית הכנסת היזדים בירושלים, לפני שיעורו השבועי של הרב הראשי יצחק יוסף, "הראשון לציון", הנערך במקום מדי מוצאי שבת.
הרב שלום כהן, המכונה "חכם שלום", הוא ראש הישיבה החרדית-מזרחית היוקרתית "פורת יוסף", וזה שמונה שנים, מאז פטירת הרב עובדיה יוסף, מנהיג את מפלגת ש"ס שאיתה היה מזוהה עוד קודם לכן ומשמש נשיא מועצת החכמים שלה.