יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, התייחס הערב (יום א') לסערת חוק הגיוס, באירוע לציון 100 שנים להקמת בני ברק. הוא אמר כי צה"ל אינו מעוניין בגיוס החרדים, זאת בניגוד לדברים שאמר מוקדם יותר הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי.
(צילום: איתי גדסי, קול חי)

גולדקנופף אמר באירוע בבני ברק: "החרדים עומדים בחזית, עדיין לא מבינים אותנו, למה אנחנו אומרים שאנחנו חיים על התורה, שאם לא התורה – לא יודע איפה היינו נמצאים היום. מי יגן עלינו? למה אנחנו צריכים לראות ציוץ של חיים רמון ולפיו 4,000 חרדים ביקשו להתגייס מתחילת השנה, אבל 3,300 פסלתם. אתם לא רוצים אותנו, אתם לא צריכים אותנו, למה אתם כל כך נוגשׂים בנו".
שר הבינוי והשיכון הוסיף בהמשך דבריו: "אמר היום סגן ראש ממשלה, שוויון בנטל אנשי משרד הביטחון, איפה השוויון? מה זה היועצת המשפטית לממשלה אומרת – 'זה אי אפשר, זה כן אפשר', זאת לא סוגיה משפטית. האם אנחנו לא שווים אם זכינו להיות בשלטון? אנחנו וכל הימין שיוכל לבטא את עצמו".
1 צפייה בגלריה
יצחק יששכר גולדקנופף
יצחק יששכר גולדקנופף
השר יצחק גולדקנופף
בסיום דבריו מתח השר גולדקנופף ביקורת על עצם קיום אירוע חגיגי בבני ברק, ביום שבו התקיימו הלוויות של לוחמי צה"ל. הוא שיתף את הקהל ואמר כי הוא עצמו לא הלך לאירוע משפחתי הערב, אך התעקש לנאום בעצרת כדי להזכיר את שמות הנופלים. לדבריו, "המצב של עם ישראל הוא קשה מבית ומבחוץ. אני רוצה לומר כמה מילים, שמונת הנופלים שהיו אתמול ועכשיו מלווים אותם. זה אבל ויגון עבור כל עם ישראל".
כאמור, מוקדם יותר היום אמר הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, בהתייחסו לגיוס חרדים לצה"ל, כי "זה צורך מובהק". על רקע קידום הצעת משרד הביטחון להארכת העלאת גיל הפטור ללוחמי מילואים והבאת החוק לאישור בכנסת בימים הקרובים, ועל רקע קידום חוק הפטור מגיוס חרדים השנוי במחלוקת, הבהיר הרמטכ"ל: "כל גדוד סדיר חרדי שאנחנו מקימים, מוריד לנו תעסוקה של אלפי אנשי מילואים רבים".
רא"ל הלוי התייחס לסוגיה הנפיצה במהלך הערכת מצב וסיור במרכז רצועת עזה, שערך ביום שישי האחרון עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 99 תת-אלוף ברק חירם ומפקדים נוספים במילואים. "אנחנו רוצים להרחיב את הבסיס כמה שיותר ממי שמגיע להתגייס. אני אומר לכם שיש הזדמנות לשינוי גם בחברה החרדית, לא מספיק רחב, אבל יש רצון לשינוי", אמר הלוי.