לאחר מותו של יחיא בן יוסף חמדי בשבוע שעבר נותרו בתימן חמישה יהודים בלבד, אחת מהן היא אשתו המבוגרת של יחיא. לבני הזוג אין ילדים והחשש הוא שגם האישה נדבקה במחלה, שגרמה למות בעלה. האישה לא השתתפה בהלוויה ומי שליווה את הנפטר בדרכו האחרונה היו התושבים המוסלמים של הכפר מאדאר מצפון לצנעא, אזור הנמצא בשליטת החות'ים.
מסע הלוויה של אחד היהודים האחרונים בתימן

מקור בתימן אמר כי כעת נותרו בתימן חמישה יהודים בלבד, אחד מהם נמצא במעצר מסוף שנת 2015 בשל השתתפות בהברחת ספר תורה לישראל.
"יחיא היה אהוב בכפר שלו", מספר המקור, "הוא היה אדם טוב. לכן כשהוא נפטר כל אנשי הכפר הגיעו לקבור אותו וערכו לו הלוויה". בסרטון חדש מההלוויה נראים התושבים נושאים את גופתו של יחיא, כשהיא עטופה בטלית, לקבר שנחפר בראש גבעה הסמוכה לכפר.
3 צפייה בגלריה
יחיא בן יוסף ז"ל
יחיא בן יוסף ז"ל
יחיא בן יוסף ז"ל
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
3 צפייה בגלריה
ההכנות לקראת ההלוויה
ההכנות לקראת ההלוויה
ההכנות לקראת ההלוויה
3 צפייה בגלריה
ההלוויה בכפר בתימן
ההלוויה בכפר בתימן
ההלוויה בכפר בתימן
המקור סיפר כי חלק מהאנשים במקום התנגדו לקבורה והפגינו עוינות, אבל הם היו רק מעטים. "יחיא סירב לגור באזור רידה במחוז עמראן, שם גרים היהודים האחרים, כי הוא אהב את אזור ארחב בצנעא ואהב את השכנים המוסלמים שלו שם", הוא אמר. "לפני 2013 הוא עזב את צנעא לאזור רידה וחי שם מספר שנים בבית של אדם שמתגורר כעת באמירויות, אך בסוף הוא חזר לארחב. זה הכפר שלו, האזור שלו, מילדותו, ושם נפטר".
הוא סיפר כי יהודים אחרים בתימן נהגו לבקר את יחיא. "היהודים באזור רידה אהבו אותו ובכל פעם היו באים לבקר אותו והציעו לו לעבור, אבל הוא לא רצה", אמר. "לאחרונה הציעו לו לעבור אל מחוץ לתימן, אך הוא דחה את ההצעה. יכול להיות שבגלל גילו המבוגר. אנשי הכפר אמרו שהמוות שלו הוא אובדן גדול".