חשד: בני משפחה מנוף הגליל שלא התחסנו, הכניסו עשרות משפחות מקהילת חב"ד בעיר לבידוד. בקרב שש משפחות בקהילה כבר התגלו חולי קורונה. המשפחה שלא התחסנה היא משפחה ברוכת ילדים, עם צאצאים כמעט בכל שכבות הגיל, מה שהביא לסגירת גני ילדים של התנועה בנוף הגליל וכן כיתות בבתי ספר.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בעירייה אמרו היום (ד') כי בעיר ישנם כרגע 150 חולי קורונה, וכי המקרה מוכר, כפי שכל החולים בעיר מוכרים. "העירייה פועלת ללא לאות על מנת לעודד ולהאיץ בתושביה ללכת ולהתחסן, ובתוך כך יוזמת הפעלת מתחמי חיסונים במקומות העבודה ובאזורי התעשייה, וזאת בנוסף לחיסונים בקופות החולים", מסרו. "לצד פעולות אלו, העלתה העירייה קמפיין עירוני לעידוד התחסנות בקרב צעירים ונוער".
"לצערנו", הוסיפו, "למרות פעולות אלו, עדיין ישנם תושבים שלא התחסנו ומהווים גורם מסכן להדבקה, בעיקר בגני הילדים ובבתי הספר. העירייה מסייעת למשפחות שבהן ישנם חולים מאומתים או מבודדים באספקת מצרכי מזון, סיוע בעריכת קניות וכל דבר אחר".

"נקרא מגילה מחוץ לחלונות המבודדים"

נוף הגליל מוגדרת נכון להיום כעיר צהובה, ועל פי נתוני העירייה, כ-90% מקרב בני ה-50 ומעלה כבר מחוסנים בה, ומכלל אוכלוסיית העיר ישנם 66.6% אחרי חיסון ראשון. "אנו מבקשים לנצל הזדמנות זו על מנת לקרוא לכל התושבים שעדיין לא התחסנו, ללכת ולהתחסן למען בריאותם ולמען בריאות כולנו".
1 צפייה בגלריה
מצוקה פסיכולוגית בקרב ילדים
מצוקה פסיכולוגית בקרב ילדים
במקום לחגוג - עשרות ילדים סגורים בבתיהם
(צילום: Shutterstock)
חבר מועצת עיריית נוף הגליל, מנחם גנדל, איש חב"ד, סיפר כי הקהילה נערכת לקיים את מצוות החג, בעוד שעשרות משפחות בבידוד. "נקרא מגילה למי שצריך דרך החלונות, וכבר יש רשימה של אנשים מבודדים שנעביר עבורם את משלוחי המנות", הוא אומר. "למזלי אני כבר מחוסן פעמיים ולא צריך להיות בבידוד. אבל בין המבודדים יש כמובן ילדים שלא מתחסנים, וכאלה שהספיקו להתחסן רק פעם אחת".
בתו של גנדל, מושקי, שהתחפשה לכלה, השתתפה היום במסיבת הפורים בכיתה באמצעות הזום, בעיר שבה, על פי נתוני העירייה, כ-98% מאנשי הצוות במוסדות החינוך שהם עובדי עירייה (מזכירות, סייעות וכו') התחסנו.
"אותם שני אחוזים שלא התחסנו מסיבות שאינן בריאותיות, נדרשים להציג בדיקה שלילית כל 72 שעות. כמו כן, מנהלי בתי הספר התבקשו להקפיד ולקבל מכל המורים והגננות שאינם עובדי עירייה, תוצאות בדיקה שלילית".
בתוך כך, יצא היום (ד') זקן רבני חב"ד ומזכיר בית הדין הרבני של התנועה, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, בקריאה דחופה לקראת התוועדויות פורים: "מבקש בכל לשון של בקשה - נא לא לשבת במסיבות עם הרבה אנשים", ולקיים את התוועדויות החג במסגרת המשפחתית "איש וביתו" בהתאם לכללים, "כדי שנזכה בעז"ה לשבת בפסח ביחד מתוך שמחה ובריאות נכונה".