עוד תקרית אנטי-יהודית בבירת צרפת: אדם שלבש חולצה עם הכיתוב "אנטי יהודי" תועד במטרו בפריז. בעקבות המקרה, איגוד התחבורה הציבורי הגיש תלונה למשטרה.
הצילום נעשה בקו 13 של המטרו בתחנת Saint-François-Xavier. התמונה צולמה ביום שני האחרון בשעה 17:15 אחר הצהריים. מי ששיתפה את התמונה ברשת X היא סנדרין סבנה, עורכת בתחנת הרדיו RCJ.
1 צפייה בגלריה
האדם עם הכיתוב "אנטי יהודי"
האדם עם הכיתוב "אנטי יהודי"
האדם עם הכיתוב "אנטי יהודי"
(צילום: מתוך רשת X)
ואלרי פקרס, נשיאת אזור איל-דה-פרנס, ציינה כי כעת מנסים לאתר את האדם שתועד. "הוזעקתי בשל תמונה של אדם לובש חולצה מעוטרת בכיתוב אנטי-יהודי מרושע ברכבת התחתית. אנו מבצעים כעת בדיקות וזיהוי של אדם זה עם צוותי ה-RATP (איגוד התחבורה הציבורית), כדי להוביל להליכים הפליליים הנדרשים", היא אמרה. "לאנטישמיות אין מקום בארצנו".
איגוד התחבורה בפריז הודיע כי הגיש תלונה. "ה-RATP מגנה בתקיפות הגדולה ביותר גזענות ואנטישמיות ועומדת לרשות המשטרה לסייע בזיהוי ובמעצר של כל אדם שאחראי למעשה מסוג זה", נכתב ב-X.
בשנה האחרונה נרשם זינוק של 400 אחוז בתקריות אנטישמיות בצרפת. במחצית הראשונה של 2024 נרשמו "887 מעשים אנטישמיים", כמעט פי שלושה יותר מ-304 המעשים שנרשמו באותה תקופה ב-2023.
ד"ר רחלי ברץ, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות וחוסן קהילתי בהסתדרות הציונית העולמית, אמרה: "אנו מביעים זעזוע ומגנים את המעשה בכל תוקף. אירועי תקיפה על בסיס אנטישמיות מהווה פגיעה ישירה בערכי השוויון, הכבוד וחירות האדם. אירועים מסוג זה מדגישים את הצורך הדחוף בפעולה לא רק מצד רשויות החוק, אלא גם של מערכות החינוך באירופה".
לדבריה, "יש להשקיע בחינוך נגד שנאה, להילחם בסטראוטיפים ולחזק את הערכים של כבוד האדם וקבלת האחר - גם שהוא יהודי. האנטישמיות היא תופעה חברתית מסוכנת, ואנו קוראים לרשויות בצרפת לנקוט בצעדים משמעותיים למיגורה, תוך חיזוק התשתית החינוכית שמונעת את התפשטות השנאה".