בני משפחות של חטופים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה ביקרו היום (ראשון) בישיבת חברון, אחד המוסדות החרדיים הגדולים והחשובים, הממוקמת בירושלים. הם נועדו בין השאר עם ראש הישיבה, חבר מועצת גדולי התורה של מפלגת "דגל התורה", הרב דוד כהן.
מפגש משפחות חטופים בישיבת חברון

הרב כהן אמר לבני המשפחות כי עסקה יכולה להציל את חיי יקיריהם. "בימים האחרונים אנחנו שומעים על איזשהו שינוי, כן איזה אופק חדש שמראה איזה כיוון", הוא אמר. "כולנו מתחננים ומבקשים – בשביל אחינו ואחיותינו לעשות את כל המאמצים, כל מה שרק אפשר כדי להחזיר אותם. אנחנו מרגישים שהם ממש אחינו ואחיותינו, בנינו ובנותינו, וככה כולם צריכים להרגיש".
בין השאר השתתפו בביקור הנדיר ילנה טרופנוב ששוחררה משבי חמאס ברצועת עזה, הוריה של ספיר כהן ששוחררה גם היא ועשרות בני משפחות נוספים. מדובר בביקור חריג בין כותלי הישיבה האדוקה. את התיאום לכך ביצעו ארגון איילת השחר והרב דוד דרוק מארגון כיסופים, הפועלים לחיבור והיכרות בין העולם החרדי לציבור הכללי, וכן איש התקשורת ישראל כהן שפועל למען משפחות החטופים במגזר החרדי.
טרופנוב, שבנה סשה (אלכסנדר) עדיין מחוזק בשבי ברצועת עזה, אמרה: "היה מאוד מרגש לראות את תלמידי הישיבה שהתפללו למען עם ישראל ולשחרור החטופים. אני יודעת שכל המגזר החרדי איתנו וזו תחושה טובה ומחזקת, אני מתפללת מכל הלב שכולם יחזרו".
2 צפייה בגלריה
המפגש של קרובי החטופים עם הרב כהן
המפגש של קרובי החטופים עם הרב כהן
המפגש של קרובי החטופים עם הרב כהן
2 צפייה בגלריה
קרובי חטופים בישיבת חברון
קרובי חטופים בישיבת חברון
קרובי חטופים בישיבת חברון
בביקור השתתפו גם קרובי משפחתו של אליה כהן החטוף ברצועת עזה; הוריה של עדן ירושלמי; ורדה בן ברוך, סבתו של עידן אלכסנדר; דניאל אליהו, גיסו של עידן שתיוי; הוריה של ענבר הימן ובני משפחות נוספים.
מוקדם יותר היום אמר שר העבודה, יואב בן צור מש"ס, בריאיון לרדיו "קול ברמה": "הגעתי לנחם אצל עשרות משפחות שכולות, בכולן שמעתי מסר ברור, תעשו הכול להחזיר את החטופים הביתה. בשביל מטרה קדושה זו הם הקריבו את מיטב בניהם במלחמה העקובה מדם. מדינה שלמה מחכה לראות את החטופים שבים הביתה. פדיון שבויים זה מעל הכול. לעשות מלחמות תמיד יש זמן, לחטופים אין זמן. צריך לעשות הפוגות כדי להחזיר את החטופים הביתה. בסוף נבוא חשבון עם כל המחבלים, לא נשאיר את הזירה הזאת פתוחה".