חסידי ברלנד נגד הרב שנלחם בעברייני מין: ריאיון עם הרב שמואל אליהו
(צילום: אסף חן)

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, יוצא במילים חריפות נגד חסידי ברלנד מקהילת "שובו בנים" – שעות אחרי שהתקיפו אותו בנאצות והביאו לפיצוץ הילולת שמעון הצדיק בירושלים. "אני חושב שזו כת מסוכנת כמו 'לב טהור', הם לא שונים", אומר הרב אליהו, בריאיון לאולפן ynet, "במיוחד בהתחשב בכך שלא פעם ברלנד בעצמו דיבר על כך שצריך לנהוג באלימות, והוא בעצמו גם נתן דוגמאות איך הוא עובר על החוק ואיך חיים של נשים לא חשובים בעיניו. צריך להוציא אותם מחוץ לחוק".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הפורעים קראו לעבר הרב אליהו אמש (יום א') קריאות גנאי בטענה שחל עליו דין "מוֹסֵר" (מונח הלכתי המתייחס ליהודי שהלשין על יהודי אחר לידי גורם בעל שררה), בגלל מלחמתו ברבנים שפשעו – ובהמשך חיבלו במערכות החשמל וההגברה באירוע ואף תקפו פיזית את סגן ראש העיר אריה קינג שהתלווה אליו. הרב אליהו נודע במאבקו נגד עברייני מין בציבור הדתי והחרדי, ובפרט רבנים ואישי ציבור שניצלו את מעמדם כדי לפגוע.
קראו עוד בערוץ היהדות:
"הרגשתי באותם רגעים בושה גדולה", הוא מספר. "לא פחדנו, אבל אחרי שזרקו חתיכת ברזל או פח על הראש של אריה קינג שעמד לידי, היו רגעים של פחד. לא היה נעים לראות אותו שתי דקות על הרצפה בלי הכרה, כשהראש שלו מדמם. באמת פחדתי עליו, זה היה מסוכן".
צפו: הקריאות של חסידי ברלנד – והתשובה של הרב שמואל אליהו

"כל פעם משחררים אותו מסיבה אחרת"

על רקע הטיפול בפרשות שהרב אליעזר ברלנד היה מעורב בהן, הרב אליהו אומר כי בעיניו "מערכת המשפט צריכה לעשות רענון. בנושא של פגיעות מיניות, מערכות המשפט בישראל הן פשוט מתחת לאפס. אני מתבייש לומר את זה. יש לנו בית דין שמגבה נפגעות, אנחנו מייעצים לכולן: 'גשו למשטרה', ולצערנו ברוב המקרים זה לא עובד. המשטרה לא מצליחה לטפל. מערכת המשפט שחררה את ברלנד פעם אחר פעם, זה דבר לא ייאמן. פעם כי אין מקום בבית הסוהר ופעם כי הוא זקן ופעם כי הוא חולה – כל פעם מסיבות אחרות".
לדבריו, בבית הדין לפגיעות מיניות שהוא עומד בראשו, כבר טופלו יותר ממאה מקרים. כשהוא נשאל למה לדעתו ברלנד לא יושב מאחורי סורג ובריח, הוא משיב: "צריך לשאול שאלות כאלה את נשיאת העליון אסתר חיות ואת שר המשפטים. לא ייתכן שאנחנו כחברה אזרחית צריכים לטפל בנפגעות עבירות מין. זה משהו התנדבותי. המדינה צריכה לטפל, יש משטרה ומערכת משפט".
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
הרב העבריין אליעזר ברלנד
(צילום: עמית שאבי)
הרב מוסיף כי "יש כאן גם עניינים פליליים וגם עניינים מוסריים. פעולות כאלו משחיתות את החברה, כשאדם בעל כוח כמו ברלנד מנצל את מעמדו, גם אם זה עם נשים בוגרות. לא ייתכן שאדם בעל עמדה וכוח ינצל את מעמדו, כמו שקצין, שוטר, מרצה באוניברסיטה או שחקן קולנוע לא רשאי.
"לא ייתכן שאנשים ישתמשו במעמד שלהם כדי לדכא אנשים שמתחתיהם. זה פשוט חורבן. תפתחו ספר ישעיהו פרק א', תראו שישעיהו אומר שבדיוק על זה נחרב הבית. אנשים בעלי עוצמה וכוח - גם כאלה שמתכסים באצטלה דתית, שמנצלים את מעמדם וכוחם כדי לדכא את החלקים החלשים בחברה – זה חורבן הבית".