הרב הראשי לשעבר, הרב יצחק יוסף, התייחס הערב (יום ה') לחיסול יחיא סינוואר. "צריך לומר תודה לקדוש ברוך הוא. לומדי התורה והעוסקים בתורה נתנו כוח לחיילים להרוג את הבן אדם הזה", הוא אמר כשברקע הניסיונות לחוקק חוק גיוס חדש, שיעניק פטור לצעירים חרדים.
באירוע שמחת בית השואבה המרכזית בבאר שבע, הוסיף הרב יצחק יוסף: "לא להחזיר את הגופה שלו בשום פנים ואופן עד שאחרון החטופים יחזור". דבריו של הרב זכו לתשואות מהמשתתפים באירוע.
הרב יצחק יוסף על חיסול סינוואר

2 צפייה בגלריה
תמונת רחפן של סינוואר
תמונת רחפן של סינוואר
תמונת רחפן של סינוואר
(צילום: דובר צה"ל)
באירוע אחר שנערך הערב, מאות תלמידים ובוגרים של ישיבת חורב הגיעו להיכל הישיבה לשמחת בית השואבה המסורתית. באירוע השתתפו גם ראש הישיבה הרב יצחק דור, ראש העיר ירושלים משה ליאון, הורים שכולים ורבה של ירושלים הרב משה שלמה עמאר.
ליאון אמר לנוכחים: "הערב אנחנו שמחים ורוקדים על חיסולו של רב המרצחים סינוואר ויחד עם זה זוכרים את גבורתם של לוחמינו שנפלו בקרב, ובתוכם בוגרי הישיבה שהם אלו שבזכותם נגיע לניצחון האור על החושך בדרום ובצפון. הערב התבשרנו על נפילתם בקרב בלבנון של חמישה לוחמים ובהם שני ירושלמים. נמשיך לחזק ולחבק את המשפחות השכולות ולהפיץ את האור הגדול מציון וממדינת ישראל עד לניצחון".
2 צפייה בגלריה
האירוע בירושלים
האירוע בירושלים
האירוע בירושלים
(צילום: דוברות עיריית ירושלים)
צה"ל אישר הערב באופן רשמי כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר חוסל ברצועת עזה אמש, בפעילות בשכונת תל-סולטאן בעיר רפיח. בכותרת ההודעה ההיסטורית נכתב כי "חוסל מנהיג ארגון הטרור חמאס והאחראי לטבח 7 באוקטובר". חיסולו אושר לאחר השלמת תהליך זיהוי הגופה. בהודעה נכתב כי "סינוואר תכנן והוציא לפועל את המתקפה הרצחנית, וקידם את האידיאולוגיה הרצחנית שלו במהלך המלחמה ולפניה, והוא אחראי להירצחם וחטיפתם של ישראלים רבים".
צה"ל ושב"כ ציינו כי "סינוואר חוסל לאחר שנה בה הסתתר בלב אוכלוסייה אזרחית בעזה, ובמסתור בעל ובתת-הקרקע במנהרות החמאס. עשרות פעולות שביצעו צה"ל ושב"כ בשנה האחרונה, ובשבועות האחרונים במרחב בו חוסל, צמצמו את מרחב הפעילות של יחיא סינוואר שנרדף על ידי הכוחות, והביאו לחיסולו".