שני תלמידים בתיכון "יסודי התורה" הותקפו בזמן שהמתינו לרכבת בתחנת קולפילד, בפרבר של מלבורן. כך דיווח האתר היהודי אוסטרליה AJN. בשבוע שעבר קיבלו הורים שילדיהם לומדים בבית הספר הודעת דואר אלקטרוני על התקרית הקשה.
אביו של אחד הנערים אמר לתקשורת המקומית שבנו חזר עם "לסת חבולה ודימום בפה". לטענתו, אחד הנערים ניסה לבקש סיוע מעוברי אורח, "אבל הם לא עזרו". התוקפים תוארו כ"בני נוער בעלי מראה מזרח-תיכוני" ולפי הדיווחים הם אמרו לקורבנות: "יהודים מז...".
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה ואמבולנס במלבורן
ניידת משטרה ואמבולנס במלבורן
ניידת משטרה ואמבולנס במלבורן
(צילום: Nils Versemann, shutterstock.com)
סגן מנהל בית הספר, הרב יוסי פרומר, כתב להורים כי "אחד התלמידים נפגע בפניו, לאחר שספג השמצות אנטישמיות ללא כל התגרות". הרב הוסיף: "מכיוון שהתלמידים שלנו נראים יהודים בעליל (חובשי כיפה), בית הספר יפעל ללמד את התלמידים להתמודד עם מצבים אלו".
על פי הדיווח, התלמידים לא נזקקו לטיפול רפואי לאחר האירוע. מנהל בית הספר, הרב יהושע סמוקר, אמר ל-AJN: "אנו כועסים מאוד על כך ששניים מתלמידינו הותקפו מילולית ופיזית, ללא התגרות מצידם, במרחב ציבורי במלבורן".
עוד אמר המנהל: "משטרת ויקטוריה קיבלה הודעה. ברצוננו להודות לארגון CSG על תמיכתם כדי להבטיח שהנושא יטופל כראוי ועל העבודה עם הרשויות הרלוונטיות, כדי להבטיח שבעיות כמו זו לא יקרו בעתיד". CSG הוא ארגון שפועל להגן על החיים היהודיים ואורח החיים היהודי באוסטרליה.
אלסדיר פארל, מפקד תחנת משטרת קולפילד, אישר ל-AJN שהאירוע נחקר. "קבוצה תקפה את הנערים היהודים. אחד העבריינים תקף את הנערים בעוד חבר אחר צילם את התקרית", אמר מפקד התחנה. "הנער נפצע באופן שלא הצריך טיפול בבית חולים. הקבוצה נמלטה מהמקום ברגל".