האם באיראן אין אנטישמיות? תלוי את מי שואלים: חכם יונס חמאמי לאלה זאר, אחד ממנהיגי יהודי איראן, תקף את ישראל ואמר לתקשורת האיראנית הרשמית שאין בארצו אנטישמיות. הוא אמר כי הסיבה היא "בגלל הפרדת היהדות מהציונות על ידי ראשי המהפכה, והמשך מדיניות זו על ידי מנהיג המהפכה הנוכחי עלי חמינאי".
חכם חמאמי התייחס למלחמה ברצועת עזה: "המלחמה בעזה משפיעה על האנטישמיות בעולם. האירועים שמתרחשים על ידי המשטר הציוני גורמים לבעיות, במקומות שאינם מבדילים בין יהדות לציונות. גם כאשר דאעש היה קיים, אנשים רבים ראו בדאעש סמל לאיסלאם".
1 צפייה בגלריה
בית כנסת יהודי באיראן
בית כנסת יהודי באיראן
בית כנסת באיראן
(צילום: AP)
הוא שיבח את המשטר ברפובליקה האיסלאמית: "עם ההיסטוריה הארוכה שיש ליהודים באיראן, בת 2,700 שנה, ובהתחשב בחברות של היהודים עם האומה האיראנית, למרבה המזל, יש הפרדה בין היהדות לציונות. לכן, אין בעיות של אנטישמיות באיראן, יש התקפות על בתי כנסת ומרכזים יהודיים באירופה ואפילו באמריקה ובקנדה, אבל אין לנו בעיות כאלה באיראן".
חכם חמאמי אמר עוד: "אנחנו חיים יחד עם בני ארצנו בשווקים, באוניברסיטה ובמרכזים ציבוריים. עובדה ידועה היא שהיהדות היא דת אלוהית והציונות היא גחמה פוליטית, שניצלה לרעה שורה של אידיאלים של יהדות ואינה מקובלת על יהודים רבים. גם יהודים באיראן ומחוצה לה מתנגדים לציונות, אתה רואה דוגמאות לכך באירופה ובאמריקה, שבהן יהודים מצהירים על התנגדותם לציונות".
זריקת בקבוק תבערה לקבר אסתר ומרדכי בעיר המדאן באיראן

למרות דבריו של חכם חמאמי, בחודשים האחרונים היו כמה תקריות, שבאחת מהן תועדה השלכת בקבוקי תבערה על קבר מרדכי ואסתר.