בניו יורק רבתי חיים קרוב ל-1.4 מיליון יהודים – כך עולה ממחקר חדש שערכה הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA). המחקר מכסה את חמשת מחוזות העיר ניו יורק (מנהטן, ברוקלין, קווינס, ברונקס וסטטן איילנד), וגם את מחוז ווסצ'סטר ולונג איילנד. בין השאר בחנו במחקר את הנתונים הדמוגרפיים, הזיקה ליהדות והמצב הסוציו-אקונומי.
המחקר נערך באביב 2023 בקרב 6,000 נשאלים מייצגים. בין הממצאים העיקריים שעולים מן המחקר: כ-20% מבתי האב היהודים בניו יורק חיים מתחת לקו העוני או קרובים אליו. למעלה משליש מהילדים היהודים בניו יורק חיים מתחת לקו העוני או קרובים אליו. העוני מרוכז בעיקר בברוקלין, ברונקס וסטטן איילנד.
2 צפייה בגלריה
אילוס יהודים חרדים בברוקלין, ניו יורק, ארה''ב
אילוס יהודים חרדים בברוקלין, ניו יורק, ארה''ב
יהודים בברוקלין
(צילום: Shutterstock)
עוד עולה מהנתונים כי 20% מיהודי ניו יורק הם רפורמים, 19% אורתודוקסים, 15% קונסרבטיבים ו-46% לא מזוהים עם אף זרם או עם זרמים אחרים. כ-13 אלף מיהודי העיר עם הנוכחות היהודית הגדולה ביותר בחו"ל הם שורדי שואה, מרביתם גרים בברוקלין. עוד עולה מהנתונים כי ב-14% מבתי האב היהודים חי אדם מקהילת הלהטב"ק. עוד עולה כי כ-37% מהזוגות היהודים הנשואים בניו יורק הם זוגות מעורבים.
2 צפייה בגלריה
ניו יורק, מבט על
ניו יורק, מבט על
ניו יורק, מבט על
(צילום: Neo Arts, Shutterstock)
"מחקר הקהילה היהודית של ניו יורק לשנת 2023 מציג צילום מצב מקיף של הקהילה שלנו. במיוחד ברגע מאתגר זה, התובנות שעולות ממנו יסייעו לנו בבואנו להחליט על הפניית המימון כדי שנוכל להגיע לאנשים הנכונים, תוך שאנו מבטיחים את חוזקה של הקהילה היהודית שלנו ושל המוסדות המשרתים אותה", אמר אריק גולדשטיין, מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA).