יו"ר המפלגה הרפובליקנית במחוז הקונגרס של דרום-מזרח ג'ורג'יה ומקורבת למועמד לנשיאות דונלד טראמפ עוררה סערה, לאחר שאמרה בריאיון טלוויזיוני כי "היהודים שולטים בכול". היא האשימה את היהודים במעורבות בממשלות מושחתות, בקידום זכויות להט"ב ואף בהקמת חוות קופים לניסויים רפואיים.
הדברים נאמרו במהלך הופעתה של קנדיס טיילור בתוכנית של סטיו פיטרס, מנחה הידוע בדעותיו הקיצוניות ובקידום תיאוריות קונספירציה אנטישמיות. בתגובה לביקורת, טיילור הכחישה את הדברים וטענה כי דבריה הוצאו מהקשרם. "אני אוהבת את ישו, והוא היה יהודי. הוא מספר 1 שלי", היא צייצה.
דבריה של טיילור נאמרו בתגובה למעצרו של אדם שהואשם בצביעת מעבר חצייה בצבעי דגל הלהט"ב בדרום פלורידה. זמן לא רב לאחר שידור הריאיון היא ספגה ביקורת מצד אסתר פאניץ', נציגת המחוז בבית המחוקקים של ג'ורג'יה, שטענה כי מדובר ברטוריקה אנטישמית ובהכחשת שואה. "תמיד ידענו שטיילור קיצונית, אך לא ידענו שהקיצוניות שלה מכוונת נגד יהודים", אמרה פאניץ'.
היא קראה למפלגה הרפובליקנית לגנות את הדברים ולקחת אחריות על האנטישמיות בשורותיה. "אתם לא יכולים להעמיד פנים שאתם חברים של העם היהודי, בזמן שאתם מאפשרים לבכירים שלכם לומר שהיהודים שולטים בעולם בלי שתהיה לכך שום השלכה", הוסיפה נציגת המחוז היהודייה.
הביקורת כלפי טיילור לא הגיעה רק מהמפלגה הדמוקרטית. כריס קאר, התובע הכללי של מדינת ג'ורג'יה, גם הוא רפובליקני, גינה את דבריה בחריפות. "קנדיס טיילור לא מייצגת את ערכי המפלגה הרפובליקנית", אמר קאר. "היא צריכה להתנצל בפומבי בפני הקהילה היהודית, או להתפטר מתפקידה". קאר הדגיש כי האנטישמיות והכחשת השואה אינן תואמות את ערכי המפלגה וכי יש להיאבק בתופעות אלה ללא פשרות.
1 צפייה בגלריה
קנדיס טיילור והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ
קנדיס טיילור והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ
קנדיס טיילור והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
אך טיילור המשיכה להגן על עמדותיה ברשתות החברתיות, שם כתבה כי היא לא מתכוונת להתנצל על דברים שלא אמרה. "כל מי שנעלב מדברים שלא נאמרו, יש לו יותר בעיות ממה שאני יכולה לפתור כאן", היא כתבה. טיילור תקפה את פאניץ' וקראה לה "שקרנית! דיברתי על בעיה מערכתית של לוביסטים וממשלות מושחתות שמנסות לשלוט ולהשפיע. זה הוצא מהקשרו. מעולם לא אמרתי את המילים 'הלובי היהודי'".
זו לא הפעם הראשונה שבה טיילור מתבטאת באופן שנוי במחלוקת. באוקטובר 2023 היא כתבה פוסט, שנמחק מאז, ובו הגיבה לציוץ שתקף את המפלגה הדמוקרטית על כך שהיא "נשלטת על ידי זבל מרקסיסטי ששונא יהודים". בתגובתה כתבה טיילור: "יש לנו גם זבל מרקסיסטי שמשתמש ברפובליקנים שלנו כדי להתחנף ליהודים. אין הרבה הבדל".
באחד מפרקי הפודקאסט שלה – "ישו, רובים ותינוקות" – אמרה טיילור כי רק נוצרים צריכים לכהן במשרות ציבוריות בארצות הברית. "אנחנו לא צריכים לבחור מישהו בממשלה – לא ברמה המקומית, לא ברמת המדינה ולא ברמה הפדרלית – שאינו נוצרי", אמרה.
הסערה הנוכחית חושפת את הפיצול ההולך וגדל בתוך המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות, כאשר חלק מבכירי המפלגה מנסים להיאבק ברטוריקה הקיצונית והאנטישמית מצד נציגים כמו טיילור. הקריאות לגנות את האמירות הללו ולהתנער מהרטוריקה הקיצונית גוברות, אך נכון לעכשיו טיילור מסרבת להתנצל או להתנער מדבריה.