במקביל להתבטאויות של רבנים חרדים שלא להתגייס ואפילו לקרוע את צווי הגיוס, שחלוקתם החלה היום (א'), נשמעים קולות אחרים. אחת החסידויות אפילו הביעה תמיכה לגייס את בחורי הישיבות לחטיבה החרדית, הצפויה לקום בצה"ל.
לאחרונה נערכה פגישה בין אדמו"ר מרכזי מירושלים, שלו אלפי חסידים, עם הרב דוד לייבל - הפועל לשילוב חרדים בצה"ל, במסגרות התואמות את אורח החיים החרדי ושמירה על כללים שיקבעו עם הרבנים. בפגישה אמר האדמו"ר לרב כי אם תקום חטיבה חרדית, לפי הכללים עליהם עומד הרב, הוא יעודד את חסידיו שלא לומדים להתגייס לחטיבה החרדית.
חרדים השליכו חפצים על קצינים בכירים שהגיעו לבני ברק

בשיחה הסביר האדמו"ר כי יש לשמור על עולם התורה. ולכן, מי שאינו לומד יום שלם, יתגייס לצה"ל בתנאים שישמרו על רוחניותו.
בשבועות האחרונים נועד הרב לייבל מספר פעמים עם אדמו"רים מהחסידויות הגדולות בישראל, ומתקיימים דיונים על האפשרויות השונות של שילוב חרדים בצבא.
השיחה עם האדמו"ר מגיעה בהמשך לפרסום ב-ynet בשבוע שעבר לפיו אדמו"רים משלוש החסידויות הגדולות בישראל, גור, בעלז וויז'ניץ אמרו בשיחות עם גורמים חרדיים כי בשלב זה לא יורו לחסידיהם שלא להתייצב בלשכות הגיוס עם קבלת צו ראשון.
1 צפייה בגלריה
הרב דוד לייבל
הרב דוד לייבל
הרב דוד לייבל
(צילום: יוסי רוזנבוים)



בביתו של הרב לייבל אומרים בשיחה עם ynet כי הרב מתנגד בתקיפות לצווים היוצאים היום למגזר החרדי. יחד עם זאת, הרב חושש מאוד מהתנגשות כוללת של המגזר החרדי ורשויות המדינה, דבר שיביא לסנקציות על הישיבות ולרעב אצל משפחות אברכים. על כן פועל הרב מול בכירי הרבנים והאדמו"רים כדי לנסות להקים חטיבה חרדית, ובכך להשאיר את כל מי שתורתו אומנותו בישיבה, ללא סנקציות ומתוך רווחה כלכלית יחסית.