אמש (יום ג') התקיים טקס קבורת שרידי ספר התורה מבית הכנסת בתחנת המשטרה הישנה בשדרות, שנהרסה כליל. הטקס נערך 10 חודשים לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס, במהלכה התנהל קרב גבורה של שוטרי תחנת שדרות ואנשי כוחות ביטחון נוספים נגד מחבלי חמאס שפלשו לעיר.
הטקס התקיים במעמד מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, ראש העיר שדרות אלון דוידי, רב העיר - הרב דרור טויל, רב משטרת ישראל - נצ"מ רמי ברכיהו, מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר, מפקד מרחב לכיש נצ"מ רועי ולדמן, מפקד תחנת שדרות סנ"צ מידד לביא, רבני בתי הכנסת והקהילות בעיר, אזרחים ושוטרים.
3 צפייה בגלריה
הטקס שלפני קבורת שרידי ספר התורה
הטקס שלפני קבורת שרידי ספר התורה
הטקס שלפני קבורת שרידי ספר התורה
(צילום: דוברות המשטרה)
ניצב כהן אמר: "בבית העלמין בעיר שדרות נקברו ארבעה שוטרים גיבורים, שנפלו בקרב ביום שבת חג שמחת תורה, 7 באוקטובר 2023. היום אנו קוברים כאן את ספר התורה של בית הכנסת של תחנת משטרת שדרות. הספר הזה נטמן כאן בעפר מחמת כבודו וקדושתו, אך ספר התורה שלנו היא תורת חיים".
מפקד המחוז הדרומי הוסיף: "אחיזתנו בספר הספרים של העם היהודי והשמירה על המורשת והמסורת, היא ששמרה עלינו במשך הדורות והביאה אותנו לאחר אלפי שנות גלות לעצמאות ולהקמת בית לאומי בארצנו הקדושה. ישראל נמצאת במלחמה ולוחמינו מגינים על ארצנו בכל גבולות הארץ ומחוצה להן. נתפלל כולנו לבורא עולם שישמור ויגן על הלוחמים והשוטרים העומדים על משמר ארצנו".
3 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
נפרדים מספר התורה בבית העלמין בשדרות
נפרדים מספר התורה בבית העלמין בשדרות
נפרדים מספר התורה בבית העלמין בשדרות
(צילום: דוברות המשטרה)
רב משטרת ישראל, נצ"מ רמי ברכיהו, אמר בטקס: "תפקידם של השוטרים הוא להגן ולשמור, לכבד לעזור ולסייע לתושבי העיר והם פועלים על פי ערכי תורת ישראל, תוך צניעות ויחס לזולת. בבוקר שמחת תורה נפלו שוטרים ולוחמים בשמירה על תחנת שדרות. שריפת הספר מסמלת את המסר שהשוטרים והתורה הם אחד, ואם שוטרים שהגנו על התחנה נפלו בקרב ההגנה על תושבי העיר, ספר התורה לא יכול להישאר גם הוא בפני עצמו, אלא הוא נפל יחד עמם".
ראש העיר שדרות, אלון דוידי, נאם גם הוא בטקס: "לא חשבתי בחיי שאטול חלק באירוע כל כך ייחודי, כמו שלא חשבתי מעולם שנעבור את זוועות 7 באוקטובר, שיזכרו ליום קשה מאוד של מדינת ישראל, שבו היו גם גילויי גבורה מדהימים. אנחנו מביאים אור לגויים, רווחה לעולם ומוסר. בזכות ספר התורה ומה שכתוב בו אנו אלו שיכולים להתגאות בחיילים שלנו, בשוטרים וכל מי שנוטל חלק במאבק האדיר לביסוסו של עם ישראל ופריחתו".