שריפה ב"טנק המצוות" של חב"ד בניו יורק
(צילום: נועם גז)

"טנק המצוות" של חב"ד בברוקלין עלה אמש באש, ובמשטרת ניו יורק בודקים חשד להצתה מכוונת. לדברי הרב יהודה פבזנר, המכונה "הטנקיסט" ומי שאחראי על הרכב שהוצת, מדובר במקרה השלישי בשנה החולפת שבו הטנק עובר השחתה ממניעים אנטישמיים. ה-Mitzvah Tank פועל שש שנים, נערכו בו קרוב לאלף בר-מצוות והוא "שימח עשרות אלפי יהודים ברחבי ניו יורק", לדברי הרב. הוא מעריך כי הנזק נאמד ב-70-50 אלף דולרים.
2 צפייה בגלריה
שריפה ב"טנק המצוות" של חב"ד ניו יורק
שריפה ב"טנק המצוות" של חב"ד ניו יורק
נזקי השריפה. בחב"ד מחפשים עדות להצתה
(צילום: חב"ד)

2 צפייה בגלריה
שריפה ב"טנק המצוות" של חב"ד ניו יורק
שריפה ב"טנק המצוות" של חב"ד ניו יורק
הנזק נאמד במעל ל-50 אלף דולר
(צילום: חב"ד)
"אלה מראות קשים מאוד, זאת עלייה מדרגה מטורפת. זה לא כמו מקרה של בן אדם שקורא לך ברחוב או צועק עליך – כאן זה כבר משהו מאורגן והרבה יותר מלחיץ", אמר. "האירועים האלה הולכים ומתרבים והמצב בניו יורק מחמיר. אנחנו תמיד סומכים על הקדוש ברוך הוא, ולמזלנו לא היו פגיעות בנפש. אנחנו מנסים להשתקם עכשיו אבל נמשיך לפעול. אם נותנים לך מכה אתה צריך להחזיר פי שניים, לא ליפול". הוא מקווה שבתוך כשבועיים הטנק ישוב לפעילות: "אנחנו נשפץ את הטנק מחדש, המטרה שלנו היא לא לתת לאותם אנשים להוריד אותנו. להראות להם שעם ישראל קיים לנצח".
המשטרה בודקת אפשרות נוספת שלפיה קצר חשמלי שנגרם ללא כוונת זדון גרם לשריפה, אבל הרב פבזנר שולל זאת בתוקף: "זאת כבר פעם שלישית. בפעמיים הקודמות זה היה במנהטן, והמשחיתים ריססו את המילה 'פלסטין' על השלדה של הרכב. אלה אותם אנשים עם אותם אינטרסים: להתנכל ליהדות. הרכב עצמו בטיחותי מאוד, ויש המון מנגנונים שמונעים התפתחות של דלקה. הוא נשרף כשהוא כבוי, הדברים האלה לא קורים מעצמם. אנחנו מחפשים עכשיו תמונות ממצלמות האבטחה באזור כדי להעביר למשטרה ולהוכיח שמדובר במקרה מכוון".