לאחר מגמת ירידה זהירה בתחלואה, מספר הנדבקים המאומתים בריכוזיים החרדיים שב לטפס: שיעור חולי הקורונה מבין הנבדקים לנגיף בציבור החרדי בימים האחרונים גבוה בכ-40% ביחס לממוצע הארצי. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בעוד שבאוכלוסייה הכללית 2.2% מהנדגמים בשבוע האחרון נמצאו חיוביים, בקרב החרדים שיעור החולים עומד על 3.1%.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
מנהל הדסק החרדי ב"מגן ישראל", אלוף (מיל') רוני נומה, אמר בצהריים (יום ג') כי אף שרמת התחלואה במגזר עדיין נמוכה יחסית, הוא מזהה שינוי מגמה, כאשר הירידה שאפיינה את שלושת השבועות האחרונים נבלמה ובערים מסוימות אף התהפכה, עד כדי "תחילתה של עלייה". קראו עוד בערוץ היהדות: "הייתה ביניהם אהבת אמת": הקס הדנה טקויה נפטר כיממה לאחר אשתו המוסד הכשר הראשון בנסיכות: מלון ריץ קרלטון במנאמה 82 שנים לפוגרום ליל הבדולח: "היכו את אבא וגררו אותו"
עם זאת הדגיש נומה כי על אף המגמה המדאיגה, "המספרים קטנים", ואינם מתקרבים לאלו שנרשמו בשיא הגל השני, ולפי שעה אין מדובר בהתפרצות של ממש.
1 צפייה בגלריה
סיור בבני ברק
סיור בבני ברק
רוני נומה בסיור בבני ברק
(צילום: עיריית בני ברק)
"הפרויקטור החרדי" אמר כי התנודות תואמות פחות או יותר את המצב באוכלוסייה הכללית, אך עוצמתן, כאמור, גבוהה יותר - כמעט פי 1.5. הוא העריך כי הדבר נובע בעיקר מהפתיחה ההדרגתית של תלמודי התורה (בתי הספר היסודיים לבנים) בניגוד להנחיות בחודש האחרון ו"מדברים נוספים שאנו ממשיכים לבחון".

היענות נמוכה לבדיקות בקרב הקהילה

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי ההיענות להיבדק בקרב החרדים נמוכה ביותר משליש ביחס לאוכלוסיה הכללית, כאשר מספר הנבדקים עומד על 24 לעומת 37 (בהתאמה) לכל אלף איש. ואולם נומה משוכנע כי אין תופעה רחבה של הטיית נתונים והסתרת תחלואה באמצעות הימנעות מבדיקות ודגימת אנשים בריאים דווקא, אלא לכל היותר "בשוליים", ולראייה – נתוני האשפוז והתמותה תואמים את המידע על החולים ותומכים בו.
באשר למתווה הישיבות, הביע מנהל הדסק החרדי שביעות רצון מכך שעד עתה, שלושה שבועות לאחר חידוש הלימודים בהן, אותרו רק כ-150 חולים מאומתים מתוך כ-17 אלף נבדקים - פחות מ-1%, וזאת לעומת התפרצות רחבה שנרשמה במוסדות ב"זמן אלול"(סמסטר הסתיו). ועם זאת, לפי שעה רק 70% מהתלמידים המחויבים בבדיקה אכן ביצעו אותה, ובנוסף עונת הלימודים הארוכה נמצאת רק בתחילתה והתלמידים טרם יצאו לבתיהם.