"לא הופתעתי מההתקפות. אני יודעת שהכעס הוא על עצם הקיום שלי"
(צילום: אלכס בורטמן)


ניצולת השואה ליליאנה סגרה, שזכתה לאות הערכה בתואר הכבוד "סנאטורית לכל החיים" באיטליה, התחסנה נגד הקורונה, עודדה אחרים לעשות כך - והותקפה באנטישמיות ברשתות החברתיות, מגיבה לאלימות נגדה ומודה כי "אני רגילה לשנאה כלפיי. אני יודעת שהאשמה היא בעצם על קיומי. אבל כל אדם עם שכל ישר לא יכול שלא להמשיך ולהציע לזקנים כמוני להתחסן. זה צריך להיות ככה בכל העולם לדעתי". << הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >> סגרה בת ה-90 הגיעה לבית החולים במילאנו בשבוע שעבר, במסגרת מבצע החיסונים לבני 80 ומעלה, וקראה לציבור האיטלקי להתחסן ללא חשש. "אני לא מפחדת מהחיסון כמו שאני מפחדת מהמחלה", אמרה ניצולת מחנה ההשמדה אושוויץ. סגרה ציינה כי היא מאמינה שסרבני החיסונים כנראה חוששים או לא מודעים מספיק ליעילותו, ואמרה: "אני קוראת לכל אחיי ואחיותיי שבגילי - אל תפחדו, לכו להתחסן". קראו עוד בערוץ היהדות: +עומדות בפרץ: העולות החדשות שנמצאות בחזית המאבק בקורונה +גם יפה, גם חכמה: נפטרה מהנבל, התחתנה עם המלך + עגלי זהב לא נוצרים מעצמם: כשמנהיגים מתנערים מאחריות / פרופ' רוחמה וייס
בעקבות דבריה, היא זכתה לקיתונות של טוקבקים רוויי שנאה. התגובות המכפישות עוררו סערה ברחבי המדינה, שרת הפנים באיטליה לוצ'אנה למורג'זה גינתה את הגולשים שיצאו נגד סגרה - והביעה את תמיכתה בה. "זוהי מתקפה שאינה מתקבלת על הדעת", אמרה השרה שכינתה את האמירות נגדה "שילוב מסוכן של שנאה, אלימות וגזענות".
2 צפייה בגלריה
ליליאנה סגרה
ליליאנה סגרה
ליליאנה סגרה - עודדה מבוגרים להתחסן והותקפה באנטישמיות ברשת
"לא באמת קרה משהו חדש. אני די רגילה שמעליבים אותי ומאיימים עליי ולא רק כשאני קוראת למבוגרים אחרים שמפחדים, להתחסן. זה כבר הרגל בחיים שלי שלא מטלטל אותי", אומרת סגרה בראיון לאולפן ynet מביתה שבאיטליה.
מרכז יהודי ממילאנו שעוקב אחר תקריות אנטישמיות, וחשף את הודעות השטנה נגד סגרה ברשתות החברתיות, מסר שמספר התקריות האנטישמיות באיטליה נמצא בעלייה, בעיקר ברשת. נכון לסוף ספטמבר דווח למרכז על 190 תקריות אנטישמיות מתחילת השנה, 120 מהן ברשת. זאת בהשוואה ל-153 תקריות ב-2018 כולה ו-91 בשנת 2017.

"מה כבר עשיתי רע? הלכתי להתחסן"

סגרה הייתה בת 13 בלבד כשנשלחה לאושוויץ, והייתה מהבודדים שהגיעו מאיטליה והצליחו לשרוד. בעשרות השנים האחרונות היא מספרת על זוועות השואה לצעירי איטליה. "גם כשמראיינים אותי בנושא (השואה) באיטליה, יש זמנים שהשונאים משמיעים את קולם בפומבי, וגם חותמים בשמם על הודעות שנאה", היא אומרת.
2 צפייה בגלריה
ניצולת השואה לילאנה סגרה
ניצולת השואה לילאנה סגרה
ניצולת השואה לילאנה סגרה
על ההתקפות כלפיה בנושא החיסונים, סגרה ממשיכה ומסבירה כי: "לא האמנתי שזה יקרה עכשיו, אבל זו הייתה הוכחה, זה היה אישור. כי מה כבר עשיתי רע? הלכתי להתחסן ואמרתי שאנחנו בתקופה של מגפה. ושצריך להתחסן. לא דיברתי על פוליטיקה, לא דיברתי על שום נושא במחלוקת שיכול להפריע למישהו", היא אומרת בכאב. "זו רק האשמה של עצם הקיום שלי".
לפני כשנתיים, עוררה ניצולת השואה עימות פוליטי סוער מבלי להתכוון, כשקראה לפרלמנט האיטלקי להקים ועדה שתיאבק בשנאה, בגזענות ובאנטישמיות, לאחר שדווח כי היא נתונה ל-200 מתקפות על בסיס אנטישמי ברשתות מדי יום.
לצד ההכפשות שכוונו כלפי ניצולת השואה היא גם זכתה לאלפי הודעות תומכות מסביב לעולם. "אני מנסה שלא לקרוא את העלבונות. אבל בגלל שזה פורסם בעיתונים וביוטיוב, אז נחשפתי לזה, אבל אני מקבלת אלפי הודעות עידוד, חיזוק והערכה. את זה אני קוראת בשמחה רבה.
"שרת הפנים האיטלקי כבר שנתיים שהיא מאשרת לי ליווי של אבטחה צמודה, הרבה לפני סוגיית הרשתות סביב החיסונים. כי איימו עליי והעליבו אותי. אבל לי יש מזל כי הבחורים מהאבטחה הם נהדרים, אנשים שככה לא הייתי מכירה, מעשירים את חיי. אני ממשיכה לדרכי, עם המשימה של הוועידה נגד השנאה.
"אני לא חושבת שלעלבונות האלה יש להם מטרה מסוימת. החיים הולכים כמובן לצערי הרבה 'אחורה', ויש לי כמובן זיכרונות מהעבר. אני יודעת שאני אשמה בעצם כך שנולדתי".