"מלון הקורונה" שבו נמצאים החסידים באומן

קורונה בקרב היהודים באומן: בסוף השבוע הודיע ראש העיר, אולכסנדר צבריי, כי שישה חסידים חלו בנגיף. ככל הנראה מדובר בחמישה חולים חדשים המצטרפים לצעיר בן ה-20 שאובחן כחיובי לקורונה לפני ארבעה ימים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
החסידים כולם ללא תסמינים ולא נזקקים לאשפוז, ואולם ראש העיר צבריי אמר כי בבית החולים המקומי הקטן עברו את התפוסה, זאת לאחר שבמחלקה הזיהומית 14 מיטות, אך מאושפזים בה כבר 18 חולים מקומיים.
עוזרו של הרב יעקב ג׳אן, רבה של אומן, סיפר כל השישה שאובחנו כחיוביים שוהים בבידוד במלון קורונה מחוץ לאומן, שאותו הקימו החסידים.
השבוע הציג חיים חזין, נציג הקהילה היהודית באומן, את "מלון הקורונה" שבו שוהים החסידים. "כל מי שיגיע לאומן ויהיה לו חשש לקורונה, או שהבדיקה שלו תצא חיובית - ישהה פה בחדרים האלה", סיפר. במקום יש אולם אוכל, ארוחות שתספק הקהילה היהודית – ואף אמבולנס של החסידים.

1 צפייה בגלריה
 "מלון הקורונה" באומן
 "מלון הקורונה" באומן
"מלון הקורונה" באומן
בשבוע שעבר, כאמור, עדכנה מזכירות חסידות ברסלב כי חולה קורונה ראשון אובחן באומן. הבחור - צעיר כבן 20 - עבר בדיקת קורונה עם נחיתתו בנמל התעופה בלבוב ביום ו' לפני שבוע, ומשם המשיך לאומן.

"המצב קרוב לשפיכות דמים"

בקרב חסידי ברסלב טוענים הערב (מוצ"ש) כי מסתמן מתווה להילולה באומן, ולפיו ישראל תסכים לשהות של 7,500 איש באומן (סך הכול, כולם יחד, הישראלים ומי שכבר שם), כמובן בכפוף לאישור האוקראינים. לאחר חזרתם ארצה ישהו המאמינים בבידוד במלוניות ובישיבות בפיקוח פיקוד העורף, אך יממנו זאת בעצמם. בין היוצאים תהיה עדיפות לכאלה שכבר החלימו מקורונה ולא נדרשים לבידוד. דוברו של השר זאב אלקין, ראש הצוות המיוחד לבחינת הנסיעה לאומן, הכחיש את הדברים.
בתוך כך סיפר הרב ג׳אן ל-ynet כי חסיד עם אזרחות אוקראינית המתגורר באומן עם משפחתו זה כמה שנים ומוכר בעיר - ישב אצל עורך דין כאשר חווה מתקפה אנטישמית. לדבריו, "בעל מסעדה נכנס למקום, קילל אותו ואיים עליו: כמו שהרגנו כבר יהודים בעבר - נמשיך להרוג אתכם. אתם לא יודעים מה מחכה לכם".
התוקף הוצא מהמשרד, אך המתין לתושב היהודי ותקף אותו פיזית. "המצב קרוב מאוד לשפיכות דמים", אמר הרב ג'אן.