סגן שרת התחבורה תמך ב"קווי ההפרדה" - וגרר תגובות זועמות מצד גורמים במערכת הפוליטית ובארגונים הליברליים: ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר בתגובה לפרסום ב-ynet כי "אם למישהו יש בעיה עם נשים באוטובוס, הוא מוזמן ללכת ברגל". עוד הוסיף, "נשים במדינת ישראל הן לא אזרחיות סוג ב', ואף גבר לא ישלח אותן לירכתי האוטובוס".
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר ("ישראל ביתנו"), האשים בחתירה למדינת הלכה: "מכירת החיסול במסגרתה גנץ ונתניהו מכרו את החופש שלנו לליצמן ודרעי מתחילה לתת את אותותיה", אמר. "החשיבה לפיה מקלב מחליט מה נכון לנשים מצביעה על הכיוון אליו חותרות המפלגות החרדיות - מדינת הלכה בחסות גנץ ונתניהו". פורר קרא לנתניהו "לקרוא את מקלב לסדר".
בתנועת ״ישראל חופשית״ אמרו כי "לא משנה כמה גשרים וכמה מחלפים תבנה שרת התחבורה, שום דבר לא יחפה על השתיקה שלה בעניין קווי ההזיה שנזרקים במושב האחורי שלה. נתחיל מזה שנראה אותה נוסעת באוטובוס, ואז שתבחר היכן לשבת. ככה בדיוק מתפתחת תופעת ההפרדה במדרכות, בכיסאות האקדמיה, באוטובוסים ולא רחוק היום בו תהיה הפרדה בבתי החולים״
"המאבק נגד הדרה נשים רחוק מסיום"
בריאיון לעיתון החרדי "בקהילה" שפורסם הבוקר (ה'), קרא ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) לציבור החרדי להנהיג הפרדה המדירה נשים בקווי האוטובוס של התחבורה הציבורית, וקרא לנשים להסכים לסידור המפלה".
מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, טען בתגובה כי "סגן שר התחבורה המייצג מפלגה שאינה מאפשרת לנשים להיבחר לכנסת, מבקש להחזיר את מדינת ישראל עשור שנים לאחור ולבטל את אחד ההישגים החשובים במאבק נגד הדרת נשים במרחב הציבורי.
"אנו מצפים ומצפות משרת התחבורה - שלשיטתו של סגן השר שלה כלל לא מתאימה לשמש כשרה בשל היותה אישה - להבהיר באופן פומבי וחד-משמעי שקווי ההדרה והאפליה הם תופעה פסולה שלא תחזור לכבישי ישראל", אמר קריב. "דבריו של מקלב מוכיחים שהמאבק נגד הדרת הנשים במרחב הציבורי עוד רחוק מסיום, ומחייב מאמץ מתמשך של הציבור ומערכת המשפט בישראל, וכך מתכוונת התנועה הרפורמית לעשות יחד עם שותפים ושותפות רבים".
"זו יהדות מעוותת"
בשנת 2011 קבע בג"ץ כי הפרדה מגדרית באוטובוס מותרת רק כאשר היא נעשית ברצון כל הנוסעים. "קווי המהדרין" פעילים גם כיום בתחבורה הציבורית בריכוזים חרדיים, כשעל האוטובוסים שלטי אזהרה האוסרים על הדרת נשים וכפיית הושבה. אך פרקטיקות של הדרת נשים בתחבורה הציבורית נמשכו גם לאחר מכן בקווים ציבוריים.
יו"ר נעמ"ת, חגית פאר, אמרה כי ״צריך להזכיר למקלב שהוא סגן שר התחבורה בישראל ולא באיראן. הדברים מבטאים צורת חשיבה שמתאימה לימי הביניים וודאי שאינה הולמת שר בישראל בשנת 2020. נשים תמשכנה לשבת בכל מקום שתחפוצנה בו - באוטובוסים, בדירקטוריונים, בצה״ל, מסביב לשולחן הממשלה ובכל מקום אחר״.
עו"ד בתיה כהנא דרור , פעילה חברתית בתחום דת ומדינה ומייצגת בתחום זכויות נשים, אמרה כי "אותה מפלגה שאינה מאפשרת לנשים להתמודד לכנסת ולהיבחר כנציגות ציבור, ממשיכה לדרוך עליהן כשחבריה מבקשים לקבוע לנשים מהי טובתן. גם הפעם קם חבר הכנסת התורן המציג יהדות מעוותת. מי שמדיר נשים ממפלגתו בשם ההלכה לא יבין מה הבעיה בלדחוק נשים לספסלים האחוריים באוטובוס, כמו שלא מבין גם מה רע בלהפלות נשים בבית הדין הרבניים".
"זה הרי דבר מוצדק שכך יהיה, זו לא הדרה של הנשים אלא טובתן", אמר סגן שרת התחבורה על קווי ההפרדה. על השולחן מונחת פסיקת בג"ץ שקבעה כי אי אפשר לכפות הפרדה בתחבורה הציבורית. לשאלה אם ניתן יהיה להשיב את "קווי המהדרין" שבהם נשים אינן יכולות לשבת בקדמת האוטובוס, ענה מקלב: "המצב הוא שיש צורך בחקיקה לשם כך, ועם כל פעילות ה'אנטי' שקיימת, לצערנו, סביר להניח שאף אחד לא ינסה לחוקק חוק כזה. זה צריך לבוא מהציבור שפשוט ינהג כך".