לראשונה, יוקם בית ספר יהודי בדובאי ביוזמת ובשיתוף ישראל כבר בשנה"ל הבאה, התשפ"ב. שיחות שקיים משרד התפוצות עם מנהיג הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, רוס קריאל, הובילו ללמידת צרכיה של הקהילה היהודית המתפתחת בדובאי. המהלך ייעשה באמצעות ארגון "יונייטד", שאחראי מטעם משרד התפוצות על החינוך היהודי בעולם, ובשותפות גורמים פילנתרופיים משמעותיים מהעולם היהודי, שבשלב זה נשארים חסויים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, המונה כאלף חברים, נמצאת בתהליך של השגת הכרה פורמלית מגורמי הממשל בנסיכות. בעקבות הסכמי השלום עם ישראל, צפויה הקהילה לגדול בשנים הקרובות באופן משמעותי, ומספר הילדים צפוי לעמוד בשנה הבאה על כ-200.
מרבית חברי הקהילה הינם דוברי אנגלית שהגיעו לאיחוד האמירויות בעשור האחרון מארה"ב ואירופה לצרכי עסקים. מאז ההכרזה ההיסטורית על כינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, מלווה משרד התפוצות את הקהילה באופן רציף, בתור הגורם האמון מטעם מדינת ישראל על הקשר עם הקהילות היהודיות בעולם.

מתחילים בחינוך היהודי

מנהיג הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, רוס קריאל, אמר כי "הסכמי אברהם אפשרו סוף-סוף לבנות מערכת יחסים קרובה בין הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, לבין מדינת ישראל". הוא אף שיבח את הקשר שנוצר עם משרד התפוצות.
1 צפייה בגלריה
(באדיבות הקהילה היהודית איחוד האמירויות)
"מיד לאחר ההצהרה על הסכמי אברהם התחלנו לעבוד מולם, ואנו ממשיכים בכך עד היום. מאמץ מיוחד התמקד בילדי הקהילה הצומחת שלנו ובחינוך שלהם. אנו מאמינים שהחינוך היהודי הוא חיוני לעתיד הקהילה שלנו, כפי שהיה חיוני לאורך ההיסטוריה עבור קהילות יהודיות ברחבי העולם. למשרד התפוצות יש ניסיון משמעותי בתחום זה, והעבודה שלהם מול הקהילה שלנו מועילה וחיובית במיוחד".
"לאחר שנים ללא קשר עם הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, יש לנו את הזכות לבנות את הגשר בינה לבין מדינת ישראל", נאמר במשרד התפוצות. השרה עומר ינקלביץ' אמרה כי שמחה "להיענות לבקשתם ולפתוח במהלך להקמת בית ספר יהודי לילדי הקהילה".
לדבריה, "החינוך היהודי בתפוצות עומד בראש מעיינינו, ואנו עושים את כל המאמצים כדי לשמור על הזהות היהודית והחיבור למדינת ישראל של ילדי עם ישראל בתפוצות, למען ההמשכיות של העם היהודי בדורות הבאים".