וככה זה נראה כשפרויקט "פיוט ישראלי" צוהל עם לוחמי סיירת גולני
(צילום ועריכה: הבית הירוק אלי אבוטבול, עיבוד מוזיקלי: ציקי זנתי)

הכירו את סרן הרב אליעד קורנברג (30), תושב קדומים, נשוי ואב לשלושה, המשמש מזה כשנה כרב בא"ח (בסיס אימון חטיבתי) צנחנים. בית הכנסת הגדול והמרשים נחנך עם כל הבסיס בשנת 2003, אך לפני כחצי שנה, אחרי שהתברר היקף הסכנה של הקורונה, החליט מפקד הבסיס, סא"ל אפרים אבני, שהתפילות יתקיימו מחוץ לבית הכנסת, בשטח פתוח.
"ההחלטה נועדה להגן על החיילים וכדי לשמר את הכשירות המבצעית, זאת למרות שהפעילות השוטפת והמבצעית מתקיימת בקפסולות, כדי שכל מפגש של חיילים יצמצם ככל האפשר את האפשרות לחשיפה או הדבקה", אומר הרב קורנברג.

"נתחיל להתפלל מוקדם"

רק חיילים מעטים – אלה שהיו חייבים בשל פעילות מבצעית – נותרו בבסיס. בחג הזה יתגעגע הרב לרעייתו וילדיו שנותרו בבית, וגם לתפילה בבית הכנסת. "גם כאשר אני יוצא הביתה אני מתפלל במניין רחוב, כמו שאר אנשי הקבע, אפילו אחרי שמשרד הבריאות אישר לחזור לבתי הכנסת בחודש מאי. מטרת ההוראה היא להקטין את הסיכון להדבקה - ויש הרבה געגוע, בעיקר לתפילות שבת.
"למדתי בישיבה בקדומים, ובמיוחד בחגים יש אווירה מיוחדת של התפילה שחסרה לי. לכן לפעמים, כשאני לא נמצא בשבת עם החיילים, אני מגיע לישיבה בקדומים ועומד בחוץ, ליד החלון, כשהתלמידים מתפללים בפנים".
בבסיס הצנחנים מוכנים לחג: "היו לנו מחזורים ושופרות בכמות גדולה מהשנה שעברה, ונערכנו לתפילה באזור עם הצללה ומאווררים. לפני יום כיפור ערכתי שיחות עם החיילים, ובהן עברנו על הלכות יום כיפור לחיילים בפעילות מבצעית. אותם חיילים גם יתפללו תפילה מקוצרת, על פי ההוראות שהוציאה הרבנות הצבאית. מי שיתפללו איתי בבסיס, ליד בית הכנסת, יתחילו תפילת שחרית ביום כיפור סמוך ל-7 בבוקר, בשעות שבהן עומס החום נמוך יחסית".
3 צפייה בגלריה
כבר חצי שנה מחוץ לבית הכנסת
כבר חצי שנה מחוץ לבית הכנסת
כבר חצי שנה מחוץ לבית הכנסת
(דו"צ)
הרב אומר כי "בתפילות שלי ביום כיפור עומדים לנגד עיניי שני דברים: העובדה שיום כיפור מבטא מי אנחנו באמת; הנקודה של הטוב הפנימי שיש בתוכנו כעם. בצה"ל בכלל, ובחטיבת הצנחנים בפרט, נמצא הנוער הטוב של עם ישראל, שבו רואים את הרצון הפנימי לתת הכול לעם ולמדינה. לנגד עיניי עומד גם הרב יצחק בן שחר (75), ראש ישיבת קדומים, שהיה לוחם בחטיבה הירושלמית, ומזכיר בפני התלמידים בכל יום כיפור את המלחמה".

סיוע מקיף לחיילים בקשיים

התחלואה בבסיס עברה בצורה קלה יחסית, אבל הרב מספר על "חיילים רבים שהוריהם נקלעו לקשיים כלכליים קשים, בין השאר בגלל אובדן מקום עבודה, או שהעסק נקלע לקשיים. לאותם חיילים, מעניקים סיוע שמוביל מפקד המחנה, רנ"ג ניסים מימון, כדי לסייע בעזרת קצינות הת"ש. אותם חיילים וגם המשפחות קיבלו סיוע מקיף בהרבה תחומים לפני החגים".
3 צפייה בגלריה
 הרב אליעד קורנברג
 הרב אליעד קורנברג
הרב אליעד קורנברג מתגעגע לתפילות בבית הכנסת
(דו"צ)
חשבון נפש: "קטונתי מלומר על איזה חטא ספציפי מגיע דבר כזה, אבל אני מאמין שהקורונה שהעולם כולו חווה, נועדה להביא אותנו למקום טוב יותר".
בווידיאו שלמעלה: פרויקט "פיוט ישראלי" של הזמרים והפייטנים ליאור אלמליח, מיכאל פרץ ואוריאל שי - פוגש את לוחמי סיירת גולני בשטחי האימונים של הסיירת, בצפון הארץ. הפרויקט מחבר בין אמנים מכל קצות העשייה: שחקנים, סטנדאפיסטים, זמרים ופייטנים - למקורות הפיוט העשיר של יהדות מרוקו. צפו במחרוזת פיוטים מהסליחות: "אדון הסליחות", "עננו" ו"אל נורא עלילה", בעיבוד פופ אתני מזרחי של ציקי זנתי.