מי רוצה טלאי צהוב תמורת אלפי יורו? מסתבר שבהולנד יש קונים. יריד צבאי מקומי הציע למכירה יורו טלאי צהוב של יהודי, כולל תעודת הזהות שלו, במסגרת מכירה של פריטים נאציים רבים, במאות רבות של יורו לפריט.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ארגונים יהודיים בהולנד הגישו תלונה במשטרה נגד אדם שארגן יריד צבאי בעיר אוטרכט, שבו נמכרו הפריטים. בין היתר, עמדו למכירה שני יחידות של טלאי צהוב מקורי עם מגן דוד, שנאלצו ללבוש יהודים בתקופת הכיבוש הנאצי. לאחד מהם צורפה גם תעודת זהות עם שמו של אחד היהודים. העלות: 2,500 יורו.
קראו עוד בערוץ היהדות:
הפרשה נחשפה על ידי תוכנית התחקירים "קאסה" בערוץ BNN ההולנדי. עוד הוצעו למכירה צלבי קרס, מדים של האס-אס, סכינים של היחידה הרצחנית, קסדות, תגיות יחידה ומסמכים שונים. "זה מזעזע", אמר רוני נפנתיאל, נשיא המועצה המרכזית של הקהילה היהודית בהולנד. "מלחמת העולם השנייה עדיין חיה בוורידים של הקהילה היהודית. זה באמת פוגע".

"זה יריד לא מוסרי"

מארגן היריד, גסטון ורולינגס, אמר כי הוא יכול להבין את מקור הכעס, אבל הוא לא רואה סיבה להפסיק ירידים כאלה. "המלחמה התרחשה, אז חייבים להסתיר כל מה שנוגע למלחמה?" תהה. "המבקרים ביריד לא צריכים להיות תומכי ימין קיצוני כדי לרכוש את המוצרים האלה. שוטרים בדרך כלל מסתובבים כאן ביריד, והם אף פעם לא ראו שום דבר חריג. אלה בסך הכל פריטים שקשורים למלחמה".
2 צפייה בגלריה
הפריטים האנטישמיים
הפריטים האנטישמיים
טלאי צהוב ותעודת זהות
אדו ורדונר ממשרד המתאם הלאומי בהולנד נגד אנטישמיות, אמר כי "זה נאיבי לחשוב שזה נוגע רק לאוסף מאובק של פריטים, במיוחד כשאתה רואה את העלייה בקיצוניות באירופה". לדבריו, נאסר על שני אזרחים הולנדים מלהשתתף בירידים כאלה לנוכח התנהגותם.
"המשטר הנאצי היה משטר פלילי קיצוני. האדרה של אידיאולוגיה נאצית באמצעות מכירת פריטים נאציים בירידים איננה רצוייה ואף מגונה מבחינה מוסרית", אמר שר המשפטים וביטחון הפנים של הולנד, פרד גרפרהאוס.

אוניברסיטה בספרד ביטלה קורס שמשווה בין אושוויץ לעזה

באוניברסיטה ספרדית סוערות הרוחות בעקבות קורס בספרות, המשווה בין רצועת עזה למחנה ההשמדה אושוויץ. בעקבות המחאה בוטל הקורס על ידי אוניברסיטת סנטיאגו דה קומפוסטלה, שבגליציה ספרד.
2 צפייה בגלריה
הפריטים האנטישמיים
הפריטים האנטישמיים
הפריטים האנטישמיים
הקורס שכותרתו "אושוויץ/ עזה: נקודת מבחן לספרות השוואתית", היה אמור להיות מועבר על ידי פרופ' סזאר דומינגז בסתיו הקרוב, ובקמפוס אף נתלו שלטי ענק הקוראים לסטודנטים להירשם אליו. בין השאר, כלל הקורס הקראה של ספרו של ניצול השואה, הסופר פרימו לוי, והמשורר הפלסטיני, מחמוד דרוויש.
הארגון הפרו-ישראלי בספרד ACOM, פרסם הצהרה התוקפת בחריפות את האוניברסיטה על קיומו של הקורס. "ההשוואה המכוונת בין עזה, אזור שבשליטת חמאס, ארגון ג'יהאדיסטי שמכפיף את האוכלוסייה שלו למשטר טרור, לבין מחנה ההשמדה אושוויץ, היא מקוממת, מביישת ואין לה מקום", מסרו. גם מרכז שמעון ויזנטל תקף את האוניברסיטה בחריפות, וקרא לה לבטל את הקורס. בעקבות הביקורת האוניברסיטה ביטלה אותו.