חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס והממונה מטעם המפלגה על קביעת מדיניותה בנושא הגיוס, הרב שמואל בצלאל, תקף את מערכת המשפט ואמר כי שופטי בג"ץ מעוניינים בהרס התורה. הוא הוסיף כי בחורי הישיבות הם אלה השומרים על המדינה.
בשבוע האחרון נערך ערב אזכרה במלאת 12 שנה לפטירתו של הרב משה מלכא ז"ל, מייסד ונשיא מוסדות "אהל משה" ומחותנו של הרב בצלאל, שמשמש כראש ישיבת "פורת יוסף". בעצרת שהתקיימה בישיבת "קנייני תורה" בבני ברק, אמר הרב בצלאל כי "חייב אדם לומר בשבילי נברא העולם".
1 צפייה בגלריה
הרב שמואל בצלאל בנאומו
הרב שמואל בצלאל בנאומו
הרב שמואל בצלאל בנאומו
(צילום: ש.פ.ה.)
הוא הוסיף כי "כל בחור ישיבה צריך להבין את גודל האחריות העצומה המוטלת על שכמו, בפרט בימים אלו של מלחמה עזה, כשבחורי הישיבות הם חוד החנית, שעומד ומגן על עם ישראל ויושבי ארץ הקודש". הרב ציטט את הגמרא ואמר כי "אלמלא דוד שהיה עוסק בתורה – לא עשה יואב מלחמה", וזעק: "אלמלא עולם הישיבות – לא עשה צה"ל מלחמה, אתם המגן האמיתי של עם ישראל. כל שורת גמרא שבחור לומד, כל דקה נוספת שבחור מתייגע בלימוד התורה הקדושה – זה מה ששומר על עם ישראל, יש לכם זכות אדירה".
הרב הכריז בצורה חד-משמעית שאין ללכת ולהתייצב בלשכות הגיוס: "בחור ישיבה צריך לדעת, שהייעוד היחיד שלו כרגע בעולם זה לשבת וללמוד. שום דבר אחר. אך ורק לשבת וללמוד. ואם כמה אנשים עם גלימות שחורות החליטו שצריך לגייס את בני הישיבות, רחמנא ליצלן, אז שיערב להם. זה לא אמור בכלל לעניין אותנו!".
הרב בצלאל הוסיף לתקוף את השופטים, שלדבריו "באים עם מטרה אחת – להחריב את עולם התורה". הוא הוסיף כי הם מנסים "לשים קץ ליהדות. אין להם כל מטרה אחרת. חלילה וחס 'כי לא תשכח מפי זרעו', ככל אשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ, נוסיף בלימוד התורה, ובעזרת השם עולם התורה רק יגדל. לימוד התורה, זו התשובה הניצחת לאותם אלו שמנסים להחריב את עולם התורה".
בדברים שנשא הרב אברהם סאלים, מבכירי מועצת חכמי התורה של התנועה הספרדית-חרדית, ופורסמו ב-ynet, הוא השווה בין תרומתו של חייל לזה של בחור ישיבה ואמר: "בואו נעשה חשבון, מתי אזרח ישראלי משרת את המדינה? שלוש שנים הולך לצבא, אחר כך כשיש מקרה חירום הוא הולך למילואים פעם או פעמיים, תלוי לפי המצב. עושה את החובה שלו למען המדינה שלו, אבל כל השנה מה עושה? אנחנו מגויסים כל השנה, אנחנו מאמינים שתורה מגינה ומצילה".