בשיתוף קרן מנומדין
קרן מנומדין – יונתן כהן
(צילום: יריב כץ, כתבתה של ניצן כהן , עריכה: בן שפייר, תוכן: איתי חמני)
כתבת ומפיקה: ניצן כהן | צילום: יריב כץ | תוכן: איתי חמני
בשני הבא, ה-7/10 יתקיים בכותל המערבי מעמד סליחות המוני יוצא דופן. בנוסף, יתווסף השנה טקס מיוחד ברחבת הכותל להכנסת ספר תורה ייחודי לזכר הנרצחים והנופלים במלחמת חרבות ברזל – אירוע למען אחדות ישראל במעמד רב הכותל והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א וחיים טייב נשיא ומייסד קרן מנומדין.
ספר התורה המרגש התחיל להיכתב ימים ספורים לאחר זוועות ה-7 באוקטובר והוא מוקדש לזכרם של נרצחי הטבח והנופלים במלחמת חרבות ברזל. הספר מספק עדות חיה ועוצמתית כך שנכתב על ידי שורדי הטבח ויישובי הדרום, חיילי צה"ל שנפצעו בקרבות ועוד נציגים רבים שמייצגים את הציבור הישראלי.
הספר המרגש, עבר בשנה האחרונה מסע. החל ממוקדי האסון בעוטף עזה וביניהם מתחם פסטיבל הנובה ברעים, יישובי העוטף, אופקים, נתיבות ושדרות ועד גיחה מחוץ לגבולות הארץ כחלק מהמשלחת המיוחדת של תושבי העוטף לצעדת החיים במחנה ההשמדה אושוויץ – כדי להדגיש, השנה יותר מתמיד, שהחיים חזקים מהכל.
מי שחתומים על ספר התורה הם אלפי אנשים. נשיא המדינה ורעייתו, חטופים שחזרו מהשבי, משפחות של חטופים ומשפחות שכולות, חיילים פצועים, ניצולי הנובה והציבור הישראלי. הספר נכתב באחדות ובקדושה, ונושא עמו את כאבה העמוק של החברה הישראלית לנוכח הטרגדיה האיומה שחוותה, לצד התקווה כי מתוך החורבן והצער תבוא פריחה, צמיחה ותקומה.
2 צפייה בגלריה
יונתן כהן - קרן מנומדין
יונתן כהן - קרן מנומדין
"הציעו לי לרשום בספר תורה והרגשתי שזאת זכות גדולה"
(צילום: שחר ישראלי)
אחד מאלפי הכותבים הוא הזמר והיוצר יונתן כהן (28), ממושב בית עריף, שהצליח להינצל מהטבח בפסטיבל הנובה. כהן, שעד לאותה שבת עבד כהנדסאי חשמל, עבר השנה מסע שיקום מטלטל והחליט להקדיש את חייו למוזיקה. "כל החיים השתנו", הוא משתף בכאב, "אני מטפל בעצמי ומתרכז במוזיקה. אולי לחלק מכם זה מרגיש כאילו עברה שנה, אבל אני מרגיש שהאירוע קרה לפני חודש".
יונתן פגש את הספר שבמהלך המסע הגיע למתחם הטיפולי לשורדי הנובה. "הגעתי ובמקרה ראיתי שרושמים ספר תורה", נזכר כהן ברגע המרגש, "הציעו לי – והרגשתי שזו זכות גדולה. בשבוע הבא אני מתכנן לקחת חלק באירוע כי זה חשוב לנו כעם, הכנסת ספר התורה מכבדת את כל הסוגים של האנשים בישראל, לא רק לדתיים אלא לעם ישראל כאחד".
המסר שלו לשנה החדשה הוא שכעם אנחנו צריכים להירגע. "אני מרגיש שאנחנו מתעסקים בשטויות", הוא אומר ומוסיף: "אנחנו צריכים פרופורציות. בתור שורד של מסיבת הנובה, אני חושב שכל אחד מאיתנו צריך לשאוף לעשות טוב יותר, להיות אנשים טובים. אני מאמין שמגיעים לי חיים טובים – מגיע לכולנו".
2 צפייה בגלריה
הזמנה להשתתף באירוע ההקפות - קרן מנומדין
הזמנה להשתתף באירוע ההקפות - קרן מנומדין
הזמנה להשתתף באירוע ההקפות - קרן מנומדין
(קרן מנומדין)

זה הזמן להתאחד: אירוע ההקפות ב-7 באוקטובר

הציבור הרחב מוזמן לקחת חלק באירוע המיוחד ברחבת הכותל המערבי ביום שני, ה-7 באוקטובר, החל מהשעה 20:30. המעמד, שיכלול הקפות מיוחדות להכנסת ספר התורה, פתוח לכל, ללא עלות וללא צורך ברישום מוקדם. "זוהי הזדמנות ייחודית עבור כולנו להתאחד, לזכור ולהתחזק יחד," מסר חיים טייב, נשיא ומייסד קרן מנומדין ומוסיף, . "נוכחות של כל חלקי העם תעניק משמעות עמוקה יותר לערב זה. לא יכולתי להישאר אדיש למראות הללו ומתוך תחושת השליחות והאחריות ההדדית החלטתי ליזום ספר תורה מיוחד שנכתב כדי להעביר ולהעצים את מסר האחדות של עם ישראל. הספר יוקדש לזכרם של נרצחי אותה שבת שחורה וכן נופלי המלחמה לאורך השנה האחרונה".
מומלץ להגיע מוקדם ולהתעדכן בהנחיות התחבורה והחניה באזור העיר העתיקה.
בכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה יכובדו חטופים שחזרו מהשבי, משפחות חטופים, משפחות שכולות, פצועי המלחמה, שורדי הנובה ותושבי העוטף שניצלו מהטבח. בערב יתקיים טקס הקפות מיוחד ולאחריו יוכנס ספר התורה לארון הקודש ברחבת הכותל המערבי כחלק ממעמד הסליחות המרכזי.
בשיתוף קרן מנומדין
פורסם לראשונה: 18:31, 29.09.24