ההישג העצום של נבחרת ישראל עד גיל 20, שהעפילה לרבע גמר המונדיאליטו, מרכז לא מעט תשומת לב, גם מחוץ לעולם הספורט. מלבד ההקשר הפוליטי שגרם להזזת הטורניר כולו מאינדונזיה לארגנטינה, והרצון של השחקנים עצמם להיכנס לפנקסים של מאתרי הכישרונות בקבוצות הגדולות, גם בהיבט היהודי-דתי יש פעילות רבה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אנשי חב"ד בארגנטינה מלווים את נבחרת הנוער, ובכל משחק יש נוכחות יפה ביציע שכוללת תערובת של ישראלים, יהודים מקומיים וגם אנשי חב"ד, שדואגים לספק לשחקנים ולצוות של הנבחרת אווירה יהודית חמה ואוכל כשר.
3 צפייה בגלריה
הנחת תפילין ביציע האוהדים הישראלי
הנחת תפילין ביציע האוהדים הישראלי
הנחת תפילין ביציע האוהדים הישראלי
(צילום: בית חב"ד ארגנטינה)

3 צפייה בגלריה
הנחת תפילין ביציע האוהדים הישראלי
הנחת תפילין ביציע האוהדים הישראלי
תערובת של ישראלים ויהודים מקומיים ביציע של נבחרת ישראל
(צילום: בית חב"ד ארגנטינה)
הרב בועז קליין, שליח חב"ד בנקודה היהודית הדרומית בעולם – ברילוצ'ה בארגנטינה, אמר ל-ynet עם ירידתו מהיציע אחרי הניצחון בשמינית הגמר: "אנחנו פה כי יש בנו הרבה גאוות יחידה ובאנו לעודד עם נוכחות ביציע, וגם כי היה חשוב לנו לתת את ההרגשה של חום ושל בית לנבחרת השחקנים שלנו ולחברי המשלחת, המשפחות והאוהדים שעשו את כל הדרך מישראל לארגנטינה. למרות שהם רחוקים מהבית. לראות את ניצחון השחקנים שנתנו את הכול על המגרש, ולשבת ביציע כשסביבך דגל ישראל – זה פשוט מחמם את הלב. ברגעים האלה, אין גאווה גדולה יותר מלהיות יהודי ולהיות ישראלי".

ספר תהילים מיוחד עם ברכה מהרב הראשי

השליחים מבית חב"ד המרכזי בארגנטינה בראשות השליח הראשי, הרב צבי גרונבלאט, והנהלת צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב לוי זילברשטיין, יחד עם הרב אורי לפידות, רב העיר מנדוסה, החליטו לדאוג לכל צורכיהם – "בגשמיות וברוחניות", כדבריהם – של חברי המשלחת והנבחרת. כך הם הגיעו עם מאות קילו של בשר ארגנטינאי משובח לכל נקודה ברחבי המדינה שבה נמצאים שחקני הנבחרת.
לדברי הרב קליין, השליחים ארגנו בין השאר מניינים בימים שקדמו למשחקים, כמו גם תפילות בשבתות ובחג השבועות: "יצאנו במבצע תפילין עם המשפחות והאוהדים מהקהילה היהודית הגדולה של ארגנטינה בכל האצטדיונים שבהם הנבחרת שיחקה. הבאנו תשורה של מהדורה מיוחדת של ספר תהילים עם הקדשה מהרב הראשי בארגנטינה. את הספרים אגב חילקנו גם כשהגענו לספסלי האצטדיון, רגע לפני שהמשחק החל. זה היה לא פחות מרגש כשהשחקנים והמאמן ניגשו אלינו והודו לנו, ואמרו עד כמה התמיכה והחיבוק מצד הקהילה היהודית המקומית נותן להם דחיפה אדירה. אסי מאיר, מנהל הנבחרת, אמר לנו: 'אנחנו מרגישים שכולם חלק מההישג ההיסטורי' – וזה בהחלט מה שגם אנחנו הרגשנו: כל אחד בתחומו, מהנקודה שלו, חלק מההישג ההיסטורי".
3 צפייה בגלריה
חלוקת ספרי תהלים לצוות הנבחרת
חלוקת ספרי תהלים לצוות הנבחרת
חלוקת ספרי תהילים לצוות הנבחרת
(צילום: בית חב"ד ארגנטינה)
רעייתו של הרב קליין, הרבנית פריידי, נמצאת עם ששת ילדיהם בברילוצ'ה, שם לצד גידול הילדים היא מנהלת בהיעדרו את בית חב"ד ("אשתי היא המלכה בבית", הוא מחייך). לאורך כל המשחק הוא ישב מאושר במרכז היציע: "למרות שלי היה ברור שהם ינצחו, קשה לתאר את השמחה העצומה וההתרגשות שאחזה בכולנו עם סיום המשחק. שמחה והתרגשות גדולה לא פחות היו כששמענו מחברי המשלחת ומהשחקנים כמה כוח ועזרה הם קיבלו מאיתנו, מה שבסופו של דבר עזר להביא אותם להישג הנפלא".