בית הדין המיוחד, בראשות הרב שמואל אליהו, פרסם הודעה שלפיה רב מצפון הארץ "הודה שעבר עבירות מהחמורות בתורה, פעמים רבות, מתוך מחשבה שהמעשים מותרים לו על פי התורה וזאת מפני שהוא ניחן בכוח הנבואה". בא כוחו של הרב שמוזכר בהודעה מכחיש בתוקף את המעשים המיוחסים לו.
הרב אליהו חשף בשנים האחרונות כמה מקרים של פגיעה בנשים מצד רבנים, ואף הביא להפללתו ולכליאתו של עזרא שיינברג בפרשת "הרב מהצפון".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
במכתב, שנשלח על ידי בית הדין המיוחד לחברי הקהילה של הרב, נכתב: "לדיינים התברר שהמקרה המדובר אינו המקרה היחיד. גם היום הוא (הרב) עדיין טוען שהוא ניחן בכוחות נבואה ושעל פי ההלכה מותר לנביא כמוהו לעבור על איסורים משלושת האיסורים החמורים בתורה".
עוד נכתב במכתב של בית הדין המיוחד, כי "בית הדין סובר שהמחשבה הזאת היא סכנה גדולה. לדעת בית הדין יש חשש גדול שהוא ילמד את הדעות המשובשות שלו לאנשים אחרים. כשהוטחו בפניו הדברים, הוא זלזל בבית הדין ואמר שהדיינים לא מבינים בנבואה ורוח הקודש כמו שהוא מבין, והוא כבר ימצא את הדיינים שמבינים בעניין וידון עימם בסוגיה הנ"ל. ה' ירחם. אנחנו בטוחים שבמחשבתו השגויה טמונה סכנה שעלולה להיות סכנה רחבת היקף. אנו חוששים שאם הוא ימשיך להפיץ את משנתו עלולה להיות תקלה רוחנית קשה מאוד בעם ישראל".
הרב אליהו, יחד עם הרב אריאל בראלי והרב אהרון כהן, כתבו עוד על הרב מצפון הארץ כי "במשך חודשים ארוכים אנחנו מנסים לגרום לו להיכנס למסגרת שלא תהיה סכנה לציבור, אבל בכל החודשים הללו פעם אחר פעם הוא מזלזל בהוראות בית הדין. כשאנו פונים אליו הוא ממציא תירוץ לכל דבר ודבר". בסיכום המכתב לחברי הקהילה של הרב, נכתב: "חשוב מאוד שתדעו שהוא מהווה סכנה גדולה, לאור זאת שהוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה ובמיוחד אם ינחיל את משנתו המסואבת לתלמידיו".
עו"ד דור שוורץ, המייצג את הרב, מסר בתגובה: "מזעזע שבישראל 2024 מרשה לעצמה קבוצת אנשים ללא כל סמכות, לשים עצמם כשופטים ותוך כדי הפרה בוטה וחמורה של הוראות חוק, להתיר את דמו של אדם במחי הודעה כוזבת. היה מצופה מאדם המתיימר להתמנות לרב ראשי בישראל, לנהוג באחריות ולזכור כי הוא כפוף לחוק ככל אדם. האמת עוד תצא לאור ומי שצריך, ייתן את הדין".