בזמן שצעירים חרדים מזומנים לצו ראשון בלשכות הגיוס, יוצא מנהיג מועצת חכמי התורה ומנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב אברהם סאלים, נגד גיוס חרדים לצה"ל. לדבריו, בזמן שאדם חילוני משרת שלוש שנים בצבא, תלמידי הישיבות משרתים שנים רבות יותר.
מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב אברהם סאלים, על הגיוס

אמש (יום ד') התקיים מעמד חגיגי בתל ציון שבמטה בנימין של פתיחת ישיבות "בין הזמנים", מסגרות שבהן לומדים בחורי הישיבות החרדים גם במהלך חופשת הקיץ. את הנאום המרכזי נשא הרב סאלים, שהתבטא בחריפות נגד הכוונה לגייס חרדים לצה"ל.
"מדברים שאנחנו לא מתגייסים ולא משרתים את המדינה", הוא אמר. "בואו נעשה חשבון, מתי אזרח ישראלי משרת את המדינה? שלוש שנים הולך לצבא, אחר כך כשיש מקרה חירום הוא הולך למילואים פעם או פעמיים, תלוי לפי המצב. עושה את החובה שלו למען המדינה שלו, אבל כל השנה מה עושה? עולם כמנהגו נוהג. אפילו בשנה האחרונה עם כל המלחמה הנוראה – יש חיילים שנמצאים בחזית בכל הגזרות, אבל העולם מתנהג כמנהגו. הממשלה רוצה שהעולם ימשיך כסדרו, כי אם תהיה בהלה העם לא יחזיק מעמד, לכן כל המשק ממשיך כסדרו".
הרב סאלים התייחס לתלמידי הישיבות. "אנחנו מגויסים כל השנה", הוא אמר. "אנחנו מאמינים שתורה מגינה ומצילה, וכל הזמן יש תפילות ופרקי תהילים לזכות עם ישראל. מה עשו אבותינו כשהיו להם מלחמות וגזירות, היה להם הפגנות?! היה להם מה לדבר עם הגויים? היו מתכנסים בבתי כנסיות ובבתי מדרשות ולומדים תורה לזכות עם ישראל, אז אנחנו לומדים תורה כדי לא ללכת לצבא?"
2 צפייה בגלריה
נאומו של הרב אברהם סאלים בתל ציון
נאומו של הרב אברהם סאלים בתל ציון
נאומו של הרב אברהם סאלים בתל ציון
מנהיג מועצת חכמי התורה הוסיף לדבר על כך שבני הישיבות והאברכים הם אלו שמגויסים ותורמים, אף יותר מחיילי צה"ל: "אנחנו כל הזמן מגויסים בלימוד התורה למען הכלל, כל הזמן גם בלא הנושא של הצבא, כי אנחנו מאמינים שהקדוש ברוך הוא מעמיד את כלל ישראל בביטחון בזכות התורה הקדושה, ובלא לומדי התורה אין לכלל ישראל שום זכות כאן בארץ. חס ושלום אם לא היו לעם ישראל כמה אלפים ועשרות אלפים שלומדים תורה, חס וחלילה מה שיכול לקרות. אנחנו יכולים לתלות את ביטחוננו בצבא?"
באורח חריג, הציף הרב אברהם סאלים את הכישלון של צה"ל בהגנה על מדינת ישראל ב-7 באוקטובר: "ראינו מה קרה עם כל הצבא וכל הטכנולוגיה, אם ה' לא ישמור עיר, ואני חושב שאפילו אדם חופשי, יש לו פינה בלב לתורה הקדושה. כשיש צרה יהודי הוא יהודי, ומתחזק ומאמין שרק הקב"ה מגן עלינו. יהודי זה יהודי ואי-אפשר לנתק אותו מהשורשים שלו, ויש יהודים שמקדישים את חייהם ללימוד תורה כל הזמן, וזה נותן את הכוח הרוחני לכל עם ישראל שישבו לבטח בארצם, זה המקיים אותנו כל הזמן".
2 צפייה בגלריה
הרב דוב לנדו בפגישה עם הרב אברהם סאלים
הרב דוב לנדו בפגישה עם הרב אברהם סאלים
הרב דב לנדו בפגישה עם הרב אברהם סאלים
הרב סאלים סיכם את דבריו, ואמר: "אנחנו נלחמים כל השנה, וכשיושבים בימי בין הזמנים ולומדים תורה במסגרות של בין הזמנים, זה בגלל שכל בחור ואברך מרגיש את החובה שיש לו להגן על כלל ישראל וזה הסיפוק שלנו, וכשרואים את הדורות הקודמים כמה הם היו עם הרגשת רוממות, כל בחור צריך להרגיש את עצמו מרומם בזה שהוא תורם הרבה-הרבה לכל כלל ישראל בלימוד התורה שלו. נתחזק כולנו ובזכות זה נזכה לנחמת ציון בבניין ירושלים, אמן כן יהי רצון".