ולדיסלב שיין, צעיר יהודי בן 21 מהעיר דניפרו שבאוקראינה, נהרג בחודש שעבר במהלך שירותו כמתנדב בצבא אוקראינה במלחמתו ברוסים. "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה אבלה על מותו של גיבור. הוא נשלח לחזית ושם הקריב את חייו למען עצמאותה וחירותה של אוקראינה", נמסר בהודעה מטעם הארגון שמאחד את 180 הקהילות במדינה הנאבקת על חייה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
2 צפייה בגלריה
ולדיסלב שיין
ולדיסלב שיין
ולדיסלב שיין ז"ל. התנדב כבר בימים הראשונים של המלחמה
שיין המנוח היה מוכר בעירו כג'ודוקא מוכשר. הוא עסק בענף הספורט הזה מאז שהיה בן 6 וניצח במספר רב של אליפויות וטורנירים בדניפרו וברחבי אוקראינה. דבר מותו נודע לקהילה היהודית בימים האחרונים, ולימוד התורה ואמירת הקדיש בימים אלה בכמה בתי כנסת במדינה הוקדשו לעילוי נשמתו, לבקשת הפדרציה.
קראו עוד בערוץ היהדות:
חבריו סיפרו כי הוא נרשם כמתנדב כבר בימיה הראשונים של המלחמה. מדי פעם, כשיצא לחופשה, הגיע לקהילה היהודית בעיר, הניח תפילין והתפלל. הוא היה גאה מאוד ביהדותו, ובלט בקרב חבריו לנשק, כשהיה מניח תפילין בכל יום בחזית, ועל דש חולצת המדים שלו התנוסס סמל עם צבעי הדגל של מדינתו ועליו כיתוב בעברית: "אוקראינה".
2 צפייה בגלריה
ולדיסלב שיין
ולדיסלב שיין
שיין במדים. "מסר את נפשו בהגנה על עמו"
בשנים האחרונות למד שיין באוניברסיטה הלאומית למשפטים בחרקוב, והמלחמה גדעה את חלומותיו. לפי ההערכות, ולדיסלב הוא אחד מבין עשרות חיילים יהודים אזרחי אוקראינה שקיפחו את חייהם בלחימה מול הרוסים. בחודש בספטמבר נהרג דימה פיאלקה מהעיר לבוב, שעבד בעבר כמאמן במועדון הכדורגל מכבי באר שבע והתגורר מספר שנים בישראל. באוקטובר נודע על חייל יהודי מצ'רקאסי שנהרג כאשר הנגמ"ש שלו עלה על מוקש.
ולדיסלב שייןולדיסלב שיין
רבה הראשי של קייב, משה ראובן אסמן, ספד לשיין: "ולדיסלב מסר את נפשו בהגנה על עמו. הוא לחם בגבורה כבר מראשיתה של הפלישה. אני שולח תנחומים למשפחתו, ומתפלל עם כל יהודי אוקראינה להחלמת הפצועים ולהפסקת שפיכות הדמים. אני קורא שוב לעולם להתערב להשגת הפסקת אש. המצב באוקראינה קשה ובמקומות רבים אין חשמל, מים ומזון, וקיים מחסור בתרופות".