ארבעה חיילי מילואים ישראלים שנלחמו בעזה והגיעו למסע הסברה בארצות הברית ובקנדה, מצאו את עצמם אמש (יום ג') נעולים במוזיאון השואה של מונטריאל, עליו צרו כאלף מפגינים פרו-פלסטינים שאיימו לפרוץ פנימה. רק אחרי שעות, חולצו הארבעה על ידי משטרת מונטריאול.
ההפגנה הפרו-פלסטינית מחוץ להרצאת חיילי המילואים במונטריאול

"ממש חששנו שהמפגינים יפרצו פנימה. לא יכולנו לצאת, ורק אחרי כמה שעות המשטרה חילצה אותנו ויכולנו לסיים את האירוע. קשה להאמין שבשנת 2024 דבר כזה קורה במדינה כמו קנדה", אמר אורי יצחקי, אחד מהארבעה.
בסרטונים מהאירוע נראים מפגינים מצדיעים במועל יד וקוראים "נאצים", "תחזרו לאושוויץ", "ציוניסט פשיסט". אם זה לא מספיק, בסרטונים שיצאו מההפגנה נשמעו אנשים צועקים: "אנחנו הולכים להרוג את כל הילדים שלכם". ההרצאה לבסוף בוטלה עקב איומי המפגינים והחשש הביטחוני.
הארבעה הגיעו למסע הסברה בארה"ב ובקנדה מטעם ארגון ההסברה דיפלואקט. "אנחנו צריכים להישאר כיד אחת, ואינשאללה נביס את הציונים", "לא לתת לחיילים הציוניים לצאת", אמר אחד ממנהיגי המפגינים במהלך האירוע, על פי סרטון שפרסמה תנועת הנוער הפלסטינית מונטריאול. בארגון דיפלואקט אמרו כי ביטול ההרצאה הוא "כניעה לתנועת ה-BDS האנטישמית בלב מונטריאול".
1 צפייה בגלריה
ההפגנה הפרו-פלסטינית מחוץ להרצאת חיילי המילואים במונטריאול
ההפגנה הפרו-פלסטינית מחוץ להרצאת חיילי המילואים במונטריאול
ההפגנה הפרו-פלסטינית. אחד ממנהיגי המפגינים קרא: "אינשאללה נביס את הציונים"
האירוע היה אמור להיערך במקור באוניברסיטת קונקורדיה במונטריאול, אך ההרצאה של ארבעת חיילי המילואים הישראלים בוטלה עקב איומים של מפגינים פרו-פלסטינים וחששות ביטחוניים.
קבוצות פלסטיניות בירכו על ההחלטה לבטל ההרצאה בקמפוס וכתבו בפוסטים: "חיילים ציונים לא יתקבלו בברכה בקמפוס שלנו, אירוע רצח העם בוטל רשמית".
יו"ר דיפלואקט, עמית דרעי, אמר בעקבות האירוע: "נמשיך להילחם בארגוני תעמולה וחרם נגד ישראל, בכל מקום ובכל זמן".