תקרית אנטישמית קשה בארצות הברית: שלושה מוסלמים הואשמו באיומים על שלושה יהודים, מחוץ למתחם ביליארד בצפון-מזרח פילדלפיה. אחד הנאשמים כיוון אקדח לעבר היהודים ולאחר מכן פגע בשמשת הרכב של הקורבנות. כך הודיע אמש (יום ה') משרד התובע המחוזי.
1 צפייה בגלריה
אנסה, צלאח א-דין וטוואם
אנסה, צלאח א-דין וטוואם
אדם אנסה, אבו צלאח א-דין ואחמד טוואם
(צילום: לשכת התובע המחוזי בפילדלפיה)
שלושת הגברים שהואשמו זוהו כאבו צלאח א-דין (22), אדם אנסה (19) ואחמד טוואם (19). הם מואשמים בהפחדה אתנית ובאיומים בטרור.
החוקרים הודיעו כי שלושת הנאשמים איימו על הקורבנות בחודש יוני האחרון, אך הם נעצרו רק בסוף השבוע שעבר. נוסף על האיומים באקדח, השלושה צעקו לעבר היהודים עלבונות אנטישמיים.
היהודים רצו לרכבם וניסו להימלט. בשלב זה, כך לפי הודעת התביעה, צלאח א-דין פגע בשמשה הקדמית של הרכב באקדחו וסדק את השמשה. לאחר מכן נמלטו השלושה מהמקום במכונית.
"המקרה הזה מדגיש את החשיבות של דיווח על סוגים אלה של פשעים ותקריות", אמר אנדרו גורצקי, המנהל האזורי של משרד הליגה נגד השמצה בפילדלפיה, לרשת NBC. "לעיתים קרובות מדי, תקריות מסוג זה אינן מדווחות, מה שמקשה להתמודד עם המגמות המסוכנות הללו. כאשר מישהו נעשה מטרה בגלל זהותו, בין אם הוא יהודי או מוסלמי, שחור, אסייתי, לטיני או חבר בקהילה הלהט"בית, זה לא רק מעשה שגוי, זו מתקפה על האנושות. אני מודה למשרד התובע המחוזי ולמשטרת פילדלפיה על העבודה הקשה שלהם בתיק הזה".