שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי, פנה במכתב חריף לשרת הפנים של גרמניה, ננסי פייזר, האמונה על נושא מאבק באנטישמיות במדינה ברמה הפדרלית. במכתב גינה השר שיקלי את האירוע שהתרחש ב-12 ביולי בעיר פוטסדאם, שבמהלכו הציגה העיתונאית שרלוט ויידמן את ספרה, שבו השוותה בין סבל קורבנות השואה לסבלם של הפלסטינים שנגרם כתוצאה מאירועי מלחמת העצמאות בשנת 1948, המכונה על ידי הפלסטינים "הנכבה".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
האירוע ששיקלי הצביע עליו התקיים במימון ממשלת גרמניה. מבדיקה שערך משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, עולה כי האירוע שבו השתתפה ויידמן לא היה חד-פעמי, אלא חלק מסדרת אירועים שהתקיימו במוסדות ציבוריים גרמניים במהלך החודשים האחרונים, תחת הכותרות "הבנת הכאב של האחר: השואה והנכבה", "השואה בישראל: בין טרגדיה לאסטרטגיה", "חטיבת זיכרון השואה לטובת קידום דה-הומניזציה של הפלסטינים", ו"ציונות יכולה גם להניע אנטישמיות".
1 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי בכנס AJC
עמיחי שיקלי בכנס AJC
שיקלי. קרא לחקור את קיום האירועים ואת מימונם
(צילום: מוטי קמחי)
השר שיקלי הדגיש במכתב כי "הניסיונות השפלים להאשים את מדינת ישראל בשימוש בטבח המחריד של שישה מיליון יהודים למטרות פוליטיות, ולהשוות בין הרצח הנאצי השיטתי שהתרחש בתקופת השואה ובין מאורעות במסגרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני הם מתועבים, אין להם כל אחיזה במציאות והם מהווים סילוף מוחלט של קדושת זכר קורבנות השואה". כמו כן, קרא השר לממשלת גרמניה לחקור באופן מיידי את המקרים הספציפיים שהוזכרו במכתב, לא לממן עוד אירועים המקדמים עיוות או הכחשת שואה ולנקוט פעולות חמורות נגד כל מי שינסה לעשות שימוש לרעה בציבור הגרמני למטרות אלו.