לאחר שזכתה בתואר המפוקפק שיאנית הקורונה כבר בראשית המגפה, הצליחה קריית יערים (טלז-סטון) לזכות גם בתואר המכובד, יישוב ירוק - אבל לזמן קצר בלבד. אתמול (יום ד') הפך היישוב בן-לילה מירוק לאדום, והכול, לדברי גורמים בקהילה, בגלל משפחה אחת מתנגדת חיסונים שהצליחה להביא להדבקה המונית.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
כיום מדורגת קריית יערים החרדית עם הציון הבעייתי 8 ב"רמזור", ועם 59 חולים פעילים. "בחקירה אפידמיולוגית התברר כי מקור ההדבקה הוא במשפחה של מתנגדי חיסונים, והתושבים מאוד-מאוד זועמים", אומרים גורמים חרדים בקהילה.
"למרות בקשות המועצה שלא לשלוח ילדים לתלמודי התורה אם ההורים לא התחסנו, אותם הורים כן שלחו את ילדיהם. אחד הילדים לבדו הדביק כעשרה ילדים, ולא קשה ביישוב קטן להפוך בן רגע לאדום".

"הדביקו ילדים שלא יכולים להתחסן"

הרב יצחק רביץ, ראש מועצת קריית יערים, מאשר: "אנחנו נמצאים באירוע של הדבקה בקהילה. בימים האחרונים נדבקו מבוגרים שטרם התחסנו, והם גרמו להדבקה של ילדים שלא יכולים להתחסן", הוא אומר.
1 צפייה בגלריה
מוסדות חינוך במודיעין עילית פתוחים כרגיל
מוסדות חינוך במודיעין עילית פתוחים כרגיל
(אילוסטרציה: יאיר שגיא)
"המועצה הייתה ירוקה עד לפני מספר ימים, וכעת אנחנו אדומים בגלל כמה אנשים שעדיין לא התחסנו. אנחנו מבקשים מכולם ללכת להתחסן - וכמה שיותר מהר. כל גדולי הדור הורו לעשות כן וכל הרופאים והמומחים הגדולים מהארץ ומהעולם דורשים להתחסן. זה צו השעה".
לפני כשבוע אירע סיפור דומה בקהילת חב"ד שבנוף הגליל, כאשר משפחה ברוכת ילדים שלא התחסנה, עם צאצאים כמעט בכל שכבות הגיל, הכניסה עשרות משפחות לבידוד ערב חג הפורים והביאה לסגירת גני ילדים של התנועה בנוף הגליל וכן כיתות בבתי ספר.