הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, התייחס הערב (מוצאי שבת) בשיעורו האחרון בתפקידו הרשמי לסערות שחוללו אמירותיו בחודשים האחרונים על חוק הגיוס. "קיבלתי על הראש", אמר הרב על הביקורת שעוררו דבריו. "ממי קיבלתי על הראש? משופטים חילונים שלא יודעים דף אחד גמרא?"
הרב יוסף בשיעורו האחרון בתפקיד
(צילום: דר וסוחרת)

הרב יוסף, שאמור לסיים את תפקידו מחר (יום א'), לאחר כמעט 11 שנים בתפקיד, הוסיף: "מה הם יודעים מהחיים שלהם. הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו, אני לא צריך לפחד מהם, לא תגורו מפני איש. אנחנו עושים את שלנו, מה שאנחנו יכולים, לא בהכול הצלחנו".
מדובר בפעם השנייה שבה מתייחס הרב יוסף השבוע לפסיקת בג"ץ. מוקדם יותר השבוע, אמר הרב יוסף בריאיון לעיתון "הדרך": "בני התורה הם הקיום של עם ישראל, זה מה שהחזיק אותנו בכל הדורות. אבל הם לא מבינים את זה, הם תינוקות שנשבו ולכן לא מבינים מה החזיק את עם ישראל, בזכות מה שרדנו? בזכות בג"ץ? אך ורק בזכות התורה הקדושה, בזכות לומדי התורה, בלעדי זה אין לנו זכות קיום, ובוודאי שאין לנו זכות על ארץ ישראל".
1 צפייה בגלריה
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף
(צילום: יעקב כהן)
לפני כחודש יצא הרב יוסף נגד צו הביניים של בג"ץ שהקפיא את התקציבים לישיבות עבור תלמידים מחויבי גיוס שאינם מתגייסים לצה"ל: "השופטים האהבלים האלו, כן האהבלים. במקום שהשופטים ייתנו כוח, לתת יותר כסף לישיבות, לכל בחור ישיבה, נותנים גרושים לאברכים. במקום שיעלו את זה, הלכו וקיצצו. כבר כמעט חודשיים אין כסף לעולם הישיבות".
מחר יסיים הרב יוסף את תפקידו עם פקיעת כהונתו יחד עם הרב הראשי האשכנזי, הרב דוד לאו. לשניים עדיין לא נבחרו מחליפים, אך יהיו להם ממלאי מקום. בתפקיד נשיא בתי הדין הרבניים יעמוד הרב אליעזר איגרא, הדיין הוותיק ביותר בבית הדין הרבני הגדול, ובראשות מועצת הרבנות הראשית יעמוד הרב יעקב רוז'ה, רב העיר בת ים. הרב יצחק פרץ, חבר מועצת הרבנות הראשית המבוגר ביותר, היה אמור לכהן בתפקיד כממלא מקום – אבל מסיבות בריאותיות הוא זז הצידה והתפקיד יעבור לבא אחריו, הרב רוז'ה, שנחשב מומחה בתחום הקבורה וזיהוי חללים.