פלורידה הטילה הגבלה על הפלות – והקהילה היהודית תובעת: מושל המדינה חתם על חוק האוסר על הפלות לאחר 15 שבועות של היריון, ובקהילת "לדור ודור" מבוינטון ביץ' טוענים כי האיסור פוגע בחופש הדת של יהודים, מכיוון שההלכה מחייבת לבצע את ההליך במקרים מסוימים גם לאחר השליש הראשון להיריון.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"בעיני יהודים כל החיים יקרים, ולכן ההחלטה להביא חיים חדשים לעולם איננה נלקחת בקלות ראש, או נקבעת על פי צו של המדינה", נכתב בתביעה שהגישה הקהילה. "בהלכה היהודית, הפלה היא הכרחית אם היא נדרשת כדי להגן על הבריאות הנפשית או הפיזית של הנשים – או מסיבות רבות אחרות שאינן מותרות על פי החוק בפלורידה".
2 צפייה בגלריה
הפגנה בעד הזכות לבצע הפלות באורלנדו, פלורידה
הפגנה בעד הזכות לבצע הפלות באורלנדו, פלורידה
הפגנה בעד הזכות לבצע הפלות באורלנדו, פלורידה. נוגד גם את היהדות?
(צילום: AP)
הקהילה, הפועלת בבית הכנסת בבוינטון ביץ', טוענת בתביעה שהגישה כי האיסור על הפלות פוגע הן בסעיף "חופש הדת" המעוגן בחוקה האמריקנית – והן בזכות לפרטיות המובטחת אף היא בחוקת המדינה. מושל פלורידה, רון דסנטיס, חתם באפריל על חוק האוסר על הפלות במדינתו לאחר 15 שבועות של היריון, ודוברו אמר לאחרונה: "אנו בטוחים שהחוק הזה יעמוד בסופו של דבר בכל האתגרים המשפטיים".
התביעה הזו ממשיכה ויכוח סוער החוצה את ארה"ב, שראשיתו לפני כחודש וחצי – בהדלפת טיוטה של חוות דעת של שופטי העליון במדינה, שמרנים ברובם. רוב השופטים סבורים כי יש לבטל את הפסיקה ההיסטורית "רו נגד ווייד" מ-1973, שהתירה הפלות ברחבי ארה"ב, ומכנים את פסק הדין ההוא "שגוי באופן שערורייתי".
2 צפייה בגלריה
רון דסנטיס, מושל פלורידה
רון דסנטיס, מושל פלורידה
רון דסנטיס, מושל פלורידה
(צילום: AP)
בית המשפט העליון בפלורידה (ובעשר מדינות נוספות) הכיר בכך שחוקת המדינה מגינה על הזכות להפיל. מדינות אחרות בהנהגת רפובליקנים ברחבי ארה"ב מתכוננות להעביר הגבלות חדשות על הפלות, בעוד כמה מדינות המונהגות בידי דמוקרטים מתכננות להעביר חוקים המגינים על מי שעוזר לנשים ממדינות אחרות לבצע הפלות.