נציג היהודים בפרלמנט בטהרן, ד"ר הומיין שמח, גינה היום (א') את התקיפה הישראלית באיראן בסוף השבוע. הוא דיבר על "תוקפנות המשטר הציוני בשטח איראן", והוסיף: "אנו תומכים בהגנה הלגיטימית של איראן בתגובה למתקפה זו ואנו דורשים תגובה חזקה לתוקפנות זו בזמן הנכון".
התקיפות הישראליות באיראן

נציג היהודים בפרלמנט שלח תנחומים למשפחות החיילים האיראנים, שנהרגו בתקיפה הישראלית. הוא אמר כי הם "הקריבו את חייהם למען המדינה". הוא שיבח את כוחות הביטחון האיראנים: "הצבא ומשמרות המהפכה פועלים קשה כדי לשמור על ביטחון המדינה".
ד"ר שמח, שמכהן כנציג היהודים במועצה האיסלאמית ומייצג את היהודים במדינה, אמר לתקשורת האיראנית: "בהתחשב בתוקפנות, התברר כי יכולתו של הצבא הציוני לחדור לשטח האיראני חלשה מאוד וההגנה על המרחב האווירי של המדינה על ידי מערכת ההגנה של הרפובליקה האסלאמית של איראן הייתה יעילה ומצוינת מאוד".
1 צפייה בגלריה
ד"ר הומיין שמח
ד"ר הומיין שמח
ד"ר הומיין שמח
הוא הדגיש: "היינו עדים לכך שטיילים רבים שהאויב שיגר לעבר המרכזים הצבאיים שלנו יורטו והושמדו על ידי ההגנה האווירית". ד"ר שמח ציטט את דיווחי המשטר בטהרן: "הנזק שנגרם בתוקפנות זו היה מינורי, וזה מראה שטענה זו היא לא יותר מתעמולה שקרית. סביר להניח שמספר המטוסים היה מועט מאוד וגם אם הם טסו באזור, הם לא יוכלו להיכנס למרחב האווירי של איראן".
ד"ר שמח גינה בסיום דבריו את תמיכת ארה"ב וחלק ממדינות אירופה בתקיפה, והוסיף: "היוזם של פעולות האיבה והעימותים הללו היה המשטר הציוני והוא ביצע מספר פעמים פעולות באמצעות טרור וחבלה".