בין שלל ההפגנות ברחבי הארץ ולקראת עוד יום מתוח מחר, התכנסו כמה מאות ישראלים בירושלים, בין משכן הכנסת לבית המשפט העליון, כדי לשאת תפילה. התפילה לא הייתה נגד הרפורמה או בעד הרפורמה, אלא תפילה לשלמות העם. את התפילה הזאת לאחדות יזמו מספר גורמים, בהם הבית המשותף, אחים לנשק, ימין אחראי, מחאת ההייטקיסטים ודתיים ציונים דמוקרטים, והשתתפו בו גם ראשי ישיבות ומכינות קדם צבאיות.
2 צפייה בגלריה
תפילה לשלמות העם. חלק מהנוכחים צמו
תפילה לשלמות העם. חלק מהנוכחים צמו
תפילה לשלמות העם. חלק מהנוכחים צמו
(צילום: שומרים על הבית המשותף)
בין המשתתפים הייתה גם אשת החינוך מרים פרץ, ששכלה את שני בניה, וכן הרב דוד סתיו, הרב יעקב מדן, הרב אבידן פרידמן ועוד אזרחים ישראלים שבאו לקרוא לאחדות העם. לתפילה קדמה קריאה להשתתפות בתפילה הציבורית: "אחים ואחיות, הקרע הנוכחי הוא הגדול מכולם והוא מאיים על אחדות עם ישראל. אנחנו נעשה הכול כדי שזה לא יקרה. נחפש כל הזדמנות להגיד 'אחים אנחנו', ונמצה כל הזדמנות להיפגש ולדבר. לכן אנחנו פונים ומזמינים כל אחד ואחת להשתתף בתפילה ציבורית לאחדות העם. חילונים, מסורתיים, דתיים. כיפות סרוגות, חרדים. כולם. רבנים, ראשי ישיבות, מנהיגי ציבור.
"זאת השעה של כולנו להתייצב. נזעק לבורא עולם 'אנא ה׳ הושיעה נא', נתפלל לאחדות העם ונצא בקריאה למנהיגים לעצור, לדבר ולעשות הכול כדי ולאחות את הקרע ההולך ונפער בנו. לא אכפת לנו אם אתם תומכים ברפורמה או אם אתן מתנגדות לה. עכשיו, זה לא חשוב. ניפגש, נתפלל, נשיר, נשמיע את זעקתנו".
2 צפייה בגלריה
מרים פרץ ומתפללות. "אחים אנחנו"
מרים פרץ ומתפללות. "אחים אנחנו"
מרים פרץ ומתפללות. "אחים אנחנו"
(צילום: שומרים על הבית המשותף)
התפילה התקיימה באוהל המחאה שהוקם לפני כשבועיים על יד גן הוורדים בירושלים. הרב דוד סתיו, מראשי צהר, אמר כי "אנו על סף תהום. על רקע השבר הגדול בחברה והחשש מהידרדרות למלחמת אחים, נעמוד יחד תומכי ומתנגדי הרפורמה, בתפילה על ביתנו ושלומנו. נתפלל לאיחוי הקרע ולשלום בתוכנו, להמשך קיומנו במדינת ישראל. נצא בקריאה למנהיגים, לצדדים במחלוקת: אל תקרעו את העם. השהו. דברו. הגיעו להסכמות. בנפשנו הדבר".