לקראת יום הכיפורים, התקיים הלילה (יום ו') אירוע השיא של תקופת הימים הנוראים ברחבת הכותל המערבי, במעמד הסליחות המרכזי שהחל מחצות. זה יהיה המעמד האחרון והמרכזי מאז תחילת חודש אלול. רבבות מתפללים הגיעו לערב הסליחות האחרון לפני הצום. ynet העביר בשידור חי את אירוע הסליחות מהכותל המערבי.
(צילום: הקרן למורשת הכותל)

המעמד החל בחצות עם אמירת התרת נדרים והתרת קללות, ולאחר מכן החלה אמירת הסליחות המסורתית על ידי החזן משה חבושה וחזנים נוספים. בין היתר השתתפו באירוע הרב הראשי לשעבר יצחק יוסף, הרב הראשי הנבחר דוד יוסף, רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ, ראש העיר ירושלים משה ליאון, בני משפחות חטופים ועוד.
במהלך המעמד קהל הרבבות אמר תפילות נרגשות להצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לחזרתם של החטופים בקרוב ובשלום לבתיהם, לרפואת הפצועים ולשלום ולביטחון ישראל. "מי שברך את אבותינו הקדושים והטהורים, הוא יברך וישמור ויחמול על החטופים והחטופות בתוך שאר אחינו בית ישראל הנתונים בצרה, בזכות שהקהל מתפלל בעבורם, שהקב"ה ישיבם במהרה לחיק משפחותיהם ויודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם", נאמר בתפילה שהקהל אמר אחריה "אמן".
לאחר מכן אמר רב הכותל תפילה להחלמת הפצועים. את קבלת עול מלכות שמיים אמר הרב הראשי דוד יוסף. לאחר מכן נמשכה אמירת הסליחות.
1 צפייה בגלריה
רבבות בכותל המערבי, הלילה
רבבות בכותל המערבי, הלילה
רבבות בכותל המערבי, הלילה
(צילום: הקרן למורשת הכותל)
מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "למעלה מ-2 מיליון איש הגיעו במהלך חודש אלול ועשרת ימי תשובה למעמדי הסליחות המסורתיים ברחבת הכותל המערבי. השנה ראינו עליה משמעותית במספר המתפללים שהגיעו למעמדי הסליחות, וכולם יחד נשאו תפילות מרגשות להצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לחזרתם המהירה של החטופים בקרוב, לרפואת הפצועים ולשלום וביטחון ישראל. אלו מעמדים שמלכדים את עם ישראל על כל גווניו בחודש המרגש - במקום המאחד".
פורסם לראשונה: 23:31, 10.10.24