יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, הצטרף היום (ראשון) לשורה של שרים וחברי כנסת, שמבקשים משר הביטחון יואב גלנט לאפשר להוסיף את ראשי התיבות הי"ד (ה' יִקום דמו) למצבה של סרן ישראל יודקין ז"ל, שנפל בחודש שעבר בקרב ברצועת עזה. משרד הביטחון מסרב עד כה לבקשת המשפחה להוסיף את המילה ליד שמו של הקצין. לכן, ביום חמישי משפחתו ציינה 30 יום לנפילתו של הקצין כשעל קברו מצבה ריקה.
1 צפייה בגלריה
סרן ישראל יודקין ז"ל, והמצבה שלו ללא הכיתוב
סרן ישראל יודקין ז"ל, והמצבה שלו ללא הכיתוב
סרן ישראל יודקין ז"ל, והמצבה שלו ללא הכיתוב
(צילום: משה שיינר, אתר חב"ד COL)
במכתב, שנשלח גם לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, כתב יו"ר הכנסת: "הגיעה אל שולחני פנייה ממשפחת יודקין אשר גילתה בלב שבור כי בקשתה לא נענתה, והמצבה נותרה חלקה. משפחת יודקין מכפר חב"ד, משפחה חרדית עם ארבעה ילדים המשרתים בצה"ל בגאווה, בהם רס"ן במילואים דובי יודקין, המשרת במילואים מ-7 באוקטובר ועד היום, איבדה את היקר לה מכול. אני ער לפעולות הברוכות שמשרד הביטחון מבצע כלפי המשפחות השכולות, אך דומני שבקשתם הצנועה של בני המשפחה היא המעט שבמעט".
אוחנה התייחס לנהלים של משרד הביטחון בבתי עלמין צבאיים. "אין חולק כי לעקרון האחידות ישנו חשיבות רבה, אך דומני כי בנסיבות העניין, לרצון המשפחה וכיבוד הנפטר יש משקל עודף וגובר", כתב יו"ר הכנסת. "הביטוי 'השם יקום דמו' מלווה את העם היהודי דורות רבים ואין שום מניעה לאפשרו על מצבה צבאית, ודאי במקום שבו המשפחה השכולה מבקשת זאת".
בסיום מכתבו, ביקש יו"ר הכנסת מגלנט והלוי לשקול מחדש את ההחלטה ולמלא את רצון המשפחה, "לכבודם, לכבודו של חלל צה"ל ישראל יודקין הי"ד, ולכבודם של צבא ההגנה לישראל ומדינת ישראל".
הלווייתו של סרן ישראל יודקין ז"ל

גם שרת ההתיישבות והמשימות הלאומית, אורית סטרוק, שלחה מכתב לגלנט ביום שישי האחרון. סטרוק כתבה בין השאר: "הסירוב חמור במיוחד, לאור העובדה שלאורך שנים נהוגה גמישות לכיתובים חריגים על מצבות חללי צה"ל, במטרה לא לפגוע ברגשות המשפחה. על כן אין הצדקה להפלות את בקשת משפחת יודקין לרעה".
סטרוק הוסיפה: "הסירוב חמור עוד יותר, לנוכח הצורך הדחוף – כך גם לדבריך שלך – בגיוס צעירים חרדים רבים יותר, כבר בטווח הזמן הקרוב. אי התחשבות בבקשת המשפחה, בקשה שמבטאת את עולם הערכים של החייל שנפל, של משפחתו ושל ציבור רחב שזו אמונתו – עומדת בסתירה להצהרות צה"ל בדבר נכונותו לייצר תנאי שירות נאותים לאוכלוסייה החרדית, והופכת, לכאורה, את דוח שקדי, שנכתב על פי בקשתך, לאות מתה. לא כך מושטים יד מקבלת ומכבדת לאוכלוסייה שאנו מבקשים לצרף אותה לשירות צה"ל".
ביום שישי פורסם ב-ynet כי חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה הצטרפו למכתב שיזמה ח"כ יוליה מילינובסקי (ישראל ביתנו). על המכתב חתמו בין השאר חברי הכנסת מיכל וולדיגר, אוהד טל וצבי סוכות מהציונות הדתית, השר שלמה קרעי מהליכוד, חברי הכנסת לימור סון הר-מלך וצבי פוגל מעוצמה יהודית, חברי הכנסת ארז מלול, אברהם בצלאל, יוסף טייב, יונתן משריקי ואברהם בצלאל מש"ס, חברי הכנסת ולדימיר בליאק ומאיר כהן מיש עתיד, ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה וח"כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי.